Avatar billede PiPed Nybegynder
16. marts 2016 - 22:29 Der er 5 kommentarer

Windows 7 crash efter opdatering

Hej
Vi er stødt på et ret usædvanligt problem. Her til aften ville vores stationære ikke starte op. Den skrev i promten "indsæt gyldig boot device og tryk på en tast" (noget i den retning), lidt deperat forøgte vi F8, for at starte op i fejlsikret tilstand, uden held, den sender os ind i bios.

I bios kan vi ikke rigtig se noget, ud over 2x SSD på SATA6 (grå) samt 2x HDD og 1x DVD på SATA2 (blå).

Vi indsætter windows installtionsdisk, men heller ikke her har vi held med noget. Vi kan ikke reparere, ej heller installere på nogen af diskene. Den skriver enten af den ikke kan installere på denne destination fejl 0x80300024 eller at enheden ikke kan installere på en GPT.

Hvad /"¤(/"&% er der sket?? Det sidste vi kan huske er, windows update, "skjul opdateringen Windows 10" og installere 6 valgfrie KB-et-eller-andet.

Ved exit fra bios kan jeg vælge "start prompt fra eksisterende filsystem" men der skriver den "warning, ikke fundet"

Under EZ Flash kan jeg se de forskellige mapper på Windows drevet, og enkelte filer her og der, ikke noget der siger mig yderligere.

Jeg kan ikke starte en prompt, så jeg kan ikke trække mine filer og billeder ud (har en 2 uger gammel backup, så tabet er ikke stort, dog stadig irriterende, da jeg står til at miste en del post).

Nogen der har et bud på en løsning...

Windows 7 Home 64 bit, 8 gb ram, Kingston SSD 240 gb

Det undrer mig at jeg ikke kan installere windows på en Kingston SSD sekundær disk (disk 2 af 2 i de grå porte).

Jeg har endda slettet partition på SSD 2 og den ene HDD, stadig nægtet adgang til dem begge. Den ene fordi den er GPT, den anden med fejlkoden 0x80300024. Forsøgte at installere windows filerne oveni den gamle, og fik beskeden, at det gamle windows ville blive lagt i Windows.old, men efter en genstart, som forventet, fik jeg atter beskeden, indsæt gyldigt boot medie...

Håber I kan hjælpe, jeg synes jeg har prøvet det hele.

Hilsen Pia
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. marts 2016 - 23:25 #1
Står der ikke Uefi foran nogle af drevene?
Din Pc er så ny at den kører UEFI Bios og derfor GPT Disk.
Avatar billede PiPed Nybegynder
17. marts 2016 - 08:56 #2
Hej
Jo ud for Windows boot og dvd drevet står der UEFI. Men det ene øjeblik kan jeg ikke installere fordi det er gbt, det næste fordi det er mbr.

Og hvorfor kan jeg ikke installere til sekundær ssd??

Det virker helt tosset
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. marts 2016 - 09:04 #3
For at ungå problemer vælger jeg altid at starte op på en Ualokeret disk
på en MBR. Disk skal du starte fra Bootmanager uden UEFI. foran
På en GPT. Disk skal du vælge UEFI Boot
Avatar billede PiPed Nybegynder
17. marts 2016 - 10:23 #4
Jeg har gennemført diskpart, og er nu i gang med installation på sekundær ssd.
Det har jeg aldrig skulle før, jeg plejer at slette partitioner inden jeg installerer Windows.

Hvordan kan det ske, at Windows skaber sig sådan efter en opdatering.

Jeg håber at kunne komme den vej ind og redde post og billeder.

Hmm, installationen starter forfra efter første genstart af computer, her kommer jeg ind i bios, og kan ikke sætte sekundær ssd som boot.

Selve Windows installationen starter herefter, forfra.

Er jeg blevet hacket for vildt, er min disk fubar eller hvad sker der lige.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. marts 2016 - 10:45 #5
Det er sikkert fordi du ikke har sat Hdd 2 Som første Disk
når du får en genstart skal den jo vide Hvilken disk den skal fortsætte på!