Avatar billede jeppe3167 Nybegynder
29. februar 2016 - 21:28 Der er 3 kommentarer

gammelt program

hej
jeg har downloadet et ældre program som hedder Go Joe
det er et spil som skal bruge noget der hedder DosBox for at køre
jeg har downloaded beggeting og er klar
men når jeg åbner programmet står der
denne app kan ikke køre på din pc hvis du vil søge efter en version til din pc skal du spørgere softwareudgiveren
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. marts 2016 - 15:00 #1
Mindes jeg har gjort noget ala det samme.

Du skal starte spillet indefra DosBox.

1. Start DosBox
2. Derefter skal man vist mount det drev som spillet ligger på. (mener det var noget med fx. "mount c:/")
3. Efterfølgende vælg mountet drev "c:"
4. cd mappe enter, cd mappe enter indtil du har den placering spillet ligger i.
5. Kør start filen ved at skrive dens navn og tryk enter.

Det er udfra hukommelse. Så er ikke 100% på betegnelserne. Men det noget der hen af.
Håber det hjælper.
Avatar billede jeppe3167 Nybegynder
02. marts 2016 - 10:30 #2
Jeg har ikke 100 % styr på sådan noget
jeg ved ikke helt hvordan man kan mounte ting
Avatar billede Rune1983 Ekspert
09. marts 2016 - 07:18 #3
Jeg vil ligge det spil jeg ønsker at køre igennem DosBox tæt på roden i en af dine harddiske. Fx. c:/Games/DitSpil
1. Start DosBox
2. Skriv så: "mount c" ENTER (Opretter c drev i DosBox)
3. Skriv derefter: "c:" ENTER (Vælger det drev du lige har mountet)
4. Skriv så: "cd games" ENTER
5. Gør således indtil du er i den mappe hvortil dit gamle program/spil har sin startfil.
6. Skriv det fulde navn på filen fx. "spil.exe"

Håber det hjælper.

Forklaring med DosBox og mount her:
http://www.dosbox.com/wiki/MOUNT