Avatar billede falkevej Juniormester
25. februar 2016 - 08:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Videoredigering program på Dansk

Søger et videoredigerings program på dansk eller et meget let forståligt program på engelske. ( er ikke så ferm til engelsk)
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2016 - 09:42 #1
freemake laver gratis programmer

http://www.freemake.com/da/downloads/

husk bare at kigge godt efter hvad de lige også vil have dig til at installere
det er jo ikke alt der er godt

m.v.h
Avatar billede Andershoegh Seniormester
25. februar 2016 - 12:19 #2
treatmenice

Kender du også nogle til en Mac pc,  der kan konvertere Vob-filer

Kan selv kun finde trial-versioner eller programmer der forkorter spilletiden
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. februar 2016 - 13:44 #3
Andershoegh
Her er noget om og hvordan til Mac
Freemake er noget af det bedste der er lavet det konverterer også uden problemer Filer fra Tv Video optagere!
http://www.freemake.com/blog/freemake-video-converter-for-mac-to-be-or-not-to-be/
Avatar billede Andershoegh Seniormester
25. februar 2016 - 16:18 #4
Tak for den vejledning ,der ser meget brugbar og spændende ud.

For mig var det allermest et spørgsmål om at få lavet meget gamle dvd`er med mine børn som små, digetale

Først var det videoer, men jeg fik lavet dem til dvd,er inden det var for sent

Jeg har muligheden for at afspille de enkelte Vob - filer på dvd-en med VLC

Så jeg skal igang med at kopiere dem ned på en ekstern  harddisk

Når  de skal redigeres er jeg nødt til at få dem konverteret, så endnu en gang tak for din vejledning.
Avatar billede falkevej Juniormester
25. februar 2016 - 17:57 #5
treatmenice

Var forbi linket, men Norton tillod ikke at det blev installeret. Prøvede også at sende linket via Facebook men her blev der også nægtet adgang. ØV ØV
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. februar 2016 - 20:01 #6
falkevej
Hvilken Browser ? Var ude hos en der ikke heller ikke kunne Downloade Freemake fik hele tiden at vide at siden ikke kunne vises det var så fordi han ikke havde opdateret til Iexplorer11
efter opdatering ingen problemer!
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2016 - 20:24 #7
ofte laver norton og avast falsh positiv advarsler som jeg tror det er

løsningen er at deaktivere det mens man installerer men det er på eget ansvar

det anbefales jo ved bl.a store opdateringer fra microsoft at gøre det samme

m.v.h
Avatar billede eurositi Ekspert
28. februar 2016 - 22:53 #8
Lige netop denne øvelse er ikke raketvidenskab...
VOB er ganske enkelt en almindelig MPEG2-fil. Du kan helt enkelt bare ændre fil-endelsen fra "VOB" til "MPG", hvis nogle af dine foretrukne afspillere er for "dumme" til at læse VOB-endelsen. Der kræves intet program for at gøre dette. Næsten al videoprogrammer og medieafspillere kan afspille MPG-filer.

Men husk lige på, at ALLE videofiler kan afspilles med VLC Medieafspilleren (http://www.videolan.org/vlc/). Den findes til alle platforme (Windows, MacOS og Linux).

Hvis du er på jagt efter et godt videokonverteringsprogram, som ikke indeholder adware, er XMedia Recode, Handbrake, MediaCoder eller Any Video Converter gode bud.
Men indrømmet: Freemake er mere lækkert lavet, men som sagt installerer det noget reklamesoftware, hvis man ikke passer på under opsætningen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. februar 2016 - 23:13 #9
eurositi  Syntes du det er iorden at lægge et svar på Spørgsmål fra Andershoegh i en anden brugers tråd ?
Avatar billede eurositi Ekspert
29. februar 2016 - 08:26 #10
@poko1
Nej, det er det ikke. Jeg overså, at spørgsmålet om VOB-filer ikke var stillet af den oprindelige spørger.

@Falkevej
Bare afvis mit svar. Det svarer ikke på dit spørgsmål, men det vil jeg gøre hér:
Freemake Video Converter og XMedia Recode er begge på dansk (jeg har selv leveret oversættelser til begge programmer for nogle år siden). Førstnævnte program er mere brugervenligt, men installationsprogrammet indeholder reklamesoftware, så du skal lave en custom installation og fjerne flueben ved de to ekstra programmer, som det forsøer at installere.
XMedia Recode er helt frit for den slags. Det er også mere avanceret ift. tilpasning af output, men det er ikke helt så let at gennemskue for en nybegynder. Jeg vil dog klart anbefale det - og jeg giver gerne en startvejledning, hvis det har interesse.