Avatar billede dcedata Nybegynder
21. august 2001 - 21:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til oprettelse af en hjemmeside

jeg mangler bare lidt support til hvordan jeg laver
en hjemmeside.
og jeg mangler også programmet til at lave hjemmesiden med.

Programmet skal være meget brugervenligt.

evt et direkte link til programmet ville være foretrukket.

Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. august 2001 - 21:26 #1
http://www.macromedia.com/software/ultradev/

http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/

nemmere HTML programmer findes ikke............ikke mig bekendt.
Avatar billede repsac Nybegynder
21. august 2001 - 21:28 #2
Se ... der er to væsentligt forskellige måder at \"lave hjemmesider\" på.
1: man bruger et program (obligatorisk ... ;o)) der kan lave HTML-koden for mig og jeg placerer bare en masse ting på siden på god gammel \"Word-manér\".
2: man skriver noget HTML-kode i \"hånden\".

Jeg er absolut tilhænger af 2\'eren fordi:
a) man har 100% magt over hvad der sker.
b) man laver kun den nødvendige kode, ikke alt muligt ekstra for at promovere programmet der er brugt til at lave siden med.
c) hvis man vil _mere_ end \"bare\" at flække en lille hjemmeside sammen så _SKAL_ man kunne HTML.

Der ud over kunne jeg finde på en masse forskellige ting, men som gode begynder programmer til at lære HTML med kan jeg anbefale CuteHTML (www.cuteftp.com eller www.globalscape.com). CuteHTML kender en masse HTML-koder som den kan hjælpe dig med.
Men aller først vil jeg anbefale dig at læse lidt om HTML før man bare springer ud i det. Jeg kender umiddelbart to gode HTML-tutorials på dansk; www.html.dk --> tutorials --> HTML og www.webcafe.dk --> ? (kan ikke huske menu-punkterne ... :))
Avatar billede repsac Nybegynder
21. august 2001 - 21:30 #3
Når man så begynder at få styr på koderne og bliver irriteret over at CuteHTML hjælper så kan jeg absolut anbefale www.editplus.com som jeg selv bruger. Den kan en masse rare ting ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
21. august 2001 - 21:32 #4
Pssst ... glem for Guds skyld ALT - og jeg gentager ALT om Frontpage!
- så er det vist sagt ... :)
Avatar billede dcedata Nybegynder
21. august 2001 - 21:38 #5
okay tak for hjælpen, jeg må sige at jeg er meget tilfreds med hjælpen.

Og jeg har hørt at front page VIRKELIG ER SÅ DÅRLIGT.
Avatar billede repsac Nybegynder
21. august 2001 - 21:40 #6
Lige et link til en diskussion om FP ... :)
[ http://nyhedsbrev.jubii.dk/arkiv/hjem29.txt ]