Avatar billede smbech Nybegynder
17. februar 2016 - 17:13 Der er 7 kommentarer

Nulværdier

Hej Alle.
Jeg sidder og laver regnskab for en spareklub og har derfor med en ret stort fil at gøre.
Det er således at der er skrevet værdier ind for uge 47 + 48 + 49 (men ikke i alle boksnumre, da der er en del ledige) Det vil altså sige, at nogle af felterne er tomme.
I et ark, der samler tallene fra uge 47 + 48 + 49 (altså lægger tallene sammen for ugerne) står der !VÆRDI! - dette forsvinder hvis jeg skriver 0 i de tomme felter. Problemet er, at det er mange nuller at skulle skrive ind i mange ark! Er der en måde hvorpå dette ikke er nødvendigt, men hvor excel bare selv finder ud af at tomme felter er lig med 0 værdier?

Et andet eksempel:
Jeg har en række tal
    20
    40
      -
    50
    20
I alt (A1:A5)
Så skriver den !VÆRDI - dette forsvinder hvis jeg skriver 0 i det tomme felt mellem 40 og 50.

Håber at det er til at forstå.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
17. februar 2016 - 18:07 #1
cellen hvor - den skal bare være tom det vil sige - skal slettes så skulle den være der.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2016 - 18:18 #2
hvis du bruger
=SUM(A1:A5)
så vil den virke - inkl tomme felter.
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. februar 2016 - 18:39 #3
Hvis du vil fjerne stregerne i alle felter på hele regnearket, kan du ændre indstillinger for regnearket og formaterer cellerne.
Avatar billede smbech Nybegynder
17. februar 2016 - 21:09 #4
Claes57 - det er lige præcis det der ikke virker. Så skriver den bare VÆRDI?!
Altså når jeg i feltet skriver =
Og så trækker ned over de felter den skal finde summen af.
Det virker kun, hvis jeg skriver et tal i alle felter?!
Avatar billede store-morten Ekspert
17. februar 2016 - 22:07 #5
=SUM(A1:A5)    OK
=(A1:A5)            Ikke OK
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. februar 2016 - 22:57 #6
Jeg vælger fanen "Filer" og vælger "Indstillinger" og derefter "avanceret".

Ruller ned i menuen til afsnittet "Visningsindstillinger for dette regneark" og sletter fluebenet ved "Vis et nul i alle celler, der har nulværdi" Og klikker "OK"

Efterfølgende formaterer jeg talværdierne i cellerne med højreklik på musen (Formatering ved af værktøjslinjen, virker ikke på samme måde).

Dette har virket på regneark som jeg har modtaget fra andre.

Formatering fra værktøjslinjen kan give - (streger) i nul-celler
Avatar billede ebea Ekspert
19. februar 2016 - 11:47 #7
#2 burde virke ;-)
Ellers prøv denne her:  =SUM.HVIS(A1:A10;"<>0")
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester