Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2016 - 17:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Advarsel mod Paretologic

Jeg hentede og installerede PARATOLOGIC pc HEALTH ADVISOR.
Den fandt som forventet en del fejl. De ville blive fjernet hvis man lod sig registrere.
Men det var et bedrag, for efter registrering kom man frem til en betalingsside. Men jeg betalte selvfølgelig ikke til det svindler firma.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. februar 2016 - 17:45 #1
Jeg forstår ikke helt din frustration...

http://www.pchealthadvisor.com/ fremgår det da tydeligt, at man henter en evalueringsversion, og for at oplåse alle funktioner (givetvis dem du har prøvet), er køb af produktet påkrævet.

...Det svarer lidt til at hænge Microsoft ud, fordi du opdager at du skal købe en produktnøgle, efter du har installeret office pakken...

Der står ingen steder at det er Freeware eller ShareWare med ubegrænset adgang.

Er du så ikke bare ærgerlig over ikke at have fået læst "det med småt" fra starten af?

Men ligefrem skrive en "Advarsel" mod producenten?

At jeg så aldrig selv ville bruge nogen af deres produkter, fordi jeg klarer mig fint med de freeware/shareware produkter der er på markedet, det er så en anden sag...

Til samme formål, så se på http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php - de har også en PRO udgave som man kan købe, men "Free" udgaven er da trods alt gratis, og kan, så vidt jeg kan se, det samme som "PC HEALTH ADVICOR"...
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2016 - 18:03 #2
Der hvor jeg hentede programmet stod der intet om at man skulle købe det før det kunne bruges. Og der var kun den samme udgave.
Og hvorfor lade brugerne registrere sig før betalingssiden?
Det var da mere ærligt, at gå direkte til betalingssiden.
Sammenligning med Microsoft er forkert, for der får man klart at vide, at det er et købeprogram.
iObit toner da rent flag, og den gratis udgave fungere umiddelbart, man skal ikke først registrere sig.
Men det er da fint du lægger et link, så man kan se at det er et købeprogram. Hvis man altså læser det med småt.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2016 - 18:52 #3
Og hvorfor lade brugerne registrere sig før betalingssiden?
Det var da mere ærligt, at gå direkte til betalingssiden.

så kender de dig - og derefter prisen. De fleste amerikanske (ie ikke danske) sider har en rutine med, at man skal indtaste en masse før man kommer til siden med pris.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2016 - 19:44 #4
#3
Ok det var da en væsenlig men trist oplysning. Var jeg kommet til betalings siden først eller samtidig, havde jeg ikke udfyldt registreringen. Jeg føler mig i alt fald fuppet.
Du er forøvrigt efterlyst:http://www.eksperten.dk/spm/1008804 :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2016 - 20:29 #5
(jeg har så svaret link). Men fremover, udfyld altid med opdigtede data hvis du ikke har pris fra start. Når du ser pris, så kan du vælge at starte forfra med dine data, eller bare stoppe. Jeg bruger fx ofte sælgers eget telefonnummer og en ikke oprettet noget@gmail.com hvor noget typisk er firmaets eget navn eller ikkesvar@
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2016 - 20:56 #6
Ja du har ret. Jeg opgav faktisk et forkert navn, men min mail var ægte, og det skulle jeg nok ikke have gjort, og det gør jeg så ikke igen.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2016 - 21:04 #7
*
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 01:21 #8
Opret en ekstra mail-adresse til noget sådanne noget.
F.eks. ved Gmail.com, mail.com eller en anden udbyder, så benyt den til disse ting og når den bliver spammet for meget, så smid den væk.

Grunden til at bruge en konto der eksisterer er at de nogen gange sender et link til selve download siden for det program man køber og har man indtastet forkert mail-adresse, så mister man det link.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2016 - 05:00 #9
Ja god ide med en ekstra mail. Jeg har en ekstra mail hos yahoo.com, den kan jeg bytte om med den jeg bruger på Eksperten.