Avatar billede tand Seniormester
24. januar 2016 - 10:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

gamle dokumenter fra win7 til win 10.

jeg har taget min gamle disk hvor der var win7 indstalleret og Office Word 7.
og sat den i som d drev.
så har jeg sat en ny harddisk i og indstalleret win10.
der har jeg så indstalleret det samme program, Microsoft Office
Word 2007. Nu ligger mine gamle dokumenter så på D drevet,
Hvordan får jeg dem hentet ???
Avatar billede tand Seniormester
24. januar 2016 - 10:21 #1
Jeg gemte dem som Word-dokument.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 10:25 #2
Når du starter Word op fra din nye installation, og går i filer, kan du så ikke få lov til at åbne dem derfra ved at pege på d drevet?
Eller får du problemer med bruger rettigheder?
Avatar billede tand Seniormester
24. januar 2016 - 10:59 #3
Ja der ligger 4 mapper som den siger jeg ikke har tilladelse til.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. januar 2016 - 11:17 #5
Start med at gå i Kontrolpanel Bruger træk skyderen i bund ved Rediger indstillinger ved  kontrol af brugerkonti! virker efter genstart.
Og når du får meldingen du skal have tilladelse så tryk på Ok og vænt på at den grønne streg er færdig og du kan sikkert nu få lov!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 11:21 #6
Måske denne video her hjælper dig:
https://www.youtube.com/watch?v=TQPjQ5n459s
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 11:38 #7
#6 Hov det var video til et trediepart program, som jeg ikke kender.

Den manuelle måde skulle være her:
http://winaero.com/blog/how-to-take-ownership-and-get-full-access-to-files-and-folders-in-windows-10/
Avatar billede tand Seniormester
24. januar 2016 - 12:09 #8
hvis jeg nu gik ind i windows old. på den gamle harddisk.
kunne jeg så indstallere win 7 igen som den var, og hvad ville der så ske med win 10 på mit C drev.?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 12:56 #9
Normalt når mean opgraderer så mener jeg at windows.old ligger på det systemdrev man har opgraderet til.

Og ruller du tilbage, så vil jeg mene det skal gøres fra win 10 og tilbage til win 7

Du vil så herefter ikke kunne bruge win 10 mere.

Har du prøvet at boote på det gamle systemdrev?
Avatar billede tand Seniormester
24. januar 2016 - 15:22 #10
Jeg tror at jeg ved lejlighed vil afinstallere  drev C. For en sikkerheds skyld.
Og så boote fra det gamle drev som du skriver.
Avatar billede tand Seniormester
29. januar 2016 - 10:34 #11
send lige et svar 2206
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2016 - 16:24 #12
Tak. Svar