Avatar billede tand Seniormester
06. januar 2016 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pc opstart på Ddrev.

Jeg har et Z77. Pro3 board.
Jeg starter på F11. Og går i boot.
Og hvad gør jeg så derefter.?
Avatar billede tand Seniormester
06. januar 2016 - 18:02 #1
Nu har jeg fået den til det.
Men når den begynder at loade fra disk stopper den og fortæller der er fejl  den spørger om et diskette drev til indlæsning af Oem. drivere , jeg har ikke et diskette drev. ..?
Avatar billede tand Seniormester
06. januar 2016 - 18:10 #2
Nu  er den helt gået i sort.
Skriver. Reboot  and selektion proper boot devise or inserat boot media in selekter bootdevice and Press a key.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2016 - 23:18 #3
Opstart på D:? prøver du at køre Dual boot? Husk også det er en UEFI Bios
Avatar billede tand Seniormester
07. januar 2016 - 09:57 #4
Jeg har installeret win 7 som jeg for lang tid siden hentede på nettet.
Nu vil jeg gerne have en lovlig win 10.
Så satte jeg en dvd Windows XP i mit drev.
Den begynder godt nok installationen med stopper  og melder fejl pÅ systemet, jeg kunne forestille mig at det skyldes  XP kørte på det gamle filsystem.
Hvis jeg nu formatere min harddisk hvad så.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2016 - 10:54 #5
Du kan ikke installere et ældre Windows efter et nyere den normale arbejdsgang er ældste først og så tror jeg ikke du kan køre XP På en UEFI BIOS!
Selv om jeg har haft Windows 7 på C: Drevet og ville installere Windows 8.1 på D: Drevet, kunne det kun lade sig gøre ved at koble det drev fra hvor Win 7 lå så installere Win 8 derpå koble bægge drev til igen, og så vælge system fra Boot menageren.
Men det kan måske lade sig gøre hvis du kan få maskinen til at køre MBR i stedet for NTFS??
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2016 - 11:11 #6
Der skulle have stået  køre MBR i stedet for GPT??
http://web.gratisupload.dk/f/8uvkjes7t9/
Her  kører jeg 2 Systemer med dual Boot!
Avatar billede tand Seniormester
18. januar 2016 - 08:30 #7
ok