Avatar billede mr_jay Mester
01. januar 2016 - 18:45 Der er 4 kommentarer

Opgradering af CPU

Jeg søger en Intel i5 processor, i stedet for den i3 som sidder i nu, som passer til socket 1155, der skal følge køler og blæser med (gør der ikke det normalt?) Mit budget er omkring de 2000 kr. Men er lidt blank på hvad jeg skal kigge efter. Den skal kunne spille sammen med et MSI Z77 MPOWER bundkort http://www.msi.com/product/motherboard/Z77_MPOWER.html#hero-overview

Har fået at vide, at socket 1155 er noget ældre stads og derfor kunne det tænkes at jeg skal skifte MB?!

Alternativt anbefalinger til et nyt MB til den nye og bedre CPU.

Budgettet kan udvides hvis skift af MB er nødvendigt.
Avatar billede kimtheman Novice
02. januar 2016 - 20:50 #1
Denne burde klare det:
http://www.edbpriser.dk/processor/core-i5-i5-3570-6-mb-intel-boxed-id-6829782.aspx

Andre under 2000kr er udsolgt.

Og den er på compatibility listen på deres side her:
http://www.msi.com/product/motherboard/support/Z77_MPOWER.html#support-cpu

Mvh. Kim
Avatar billede mr_jay Mester
02. januar 2016 - 23:05 #2
Jo tak, jeg har også selv fundet kompatible i5'er, men det bliver jeg jo ikke klogere af. Mit spørgsmål gik på HVAD jeg skal kigge efter, altså specs tænkte jeg.
Avatar billede kimtheman Novice
02. januar 2016 - 23:50 #3
Det grundlæggende omkring processor kan du finde overalt på internettet.

For dig handler det jo mere om hvad du kan få nu da du har et bundkort og en max pris.

Der findes så diverse sider hvor man kan tjekke og se de hurtigste processorer osv.

Her ser du f.eks. de hurtigste modeller på marked:
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Her kan du sætte forskellige typer op mod hinanden:
http://www.anandtech.com/bench/CPU/2

edbpriser kender du.

Men du skal så finde en der passer til dit bundkort. Ud fra den liste din bundkorts udbyder har lavet (MSI).

Og som er hurtigst ud fra hvad du vil betale.

Det tager tid. Men du har nu siderne, så det er bare at gå i gang.

Men som du også selv skriver. Så er der nok ikke meget at vælge imellem til dit bundkort. Og med dit max loft på 2000kr. Så er det måske bare at tage det du kan få. Og så får du helt sikkert en pc der er hurtigere end den du har nu.

Mvh. Kim
Avatar billede mr_jay Mester
03. januar 2016 - 18:32 #4
Tak det var lige sådan noget jeg vil have.

Men spørger så lige om det bedst kan betale sig at købe både et nyt bundkort og en ny CPU? For hvis socket 1155 er outdated, så må Bundkortet jo i og for sig også være det eller?