Avatar billede Skov1969 Nybegynder
29. december 2015 - 09:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lagerplads på 64GB USB nøgle

Hej

Jeg har lige købt en "Intenso Slim Line 64GB USB 3.0" https://www.alternate.dk/html/product/1159886

Men når jeg ser den på PC'en står der i egenskaber at der kun er 57,6GB (61.907.861.504 byte) er dette normalt?

Jeg har skrevet til leverandøren, men ikke fået svar endnu.

Mvh.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. december 2015 - 10:00 #1
Det er helt normalt.
Tjek din harddisk i din pc, så vil du opdage at der os er en smule plads der mangler (Reserveret til systemet)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2015 - 12:33 #2
Der vil altid være mindre plads på end det de reklamerer med.
For det første er 1 gb ikke 1000 mb, men fylder reelt 1024 mb.
Her vil de første gb forsvinde. For det andet er drevet jo formateret i et format som også optager plads. Derudover kan der muligvis ligge noget krypterings software på usb pinden der ligger skjult så du ikke ser den. Alt dette lagt sammen vil give det tab du efterspørger. Det er ikke ualmindeligt.
Avatar billede Skov1969 Nybegynder
30. december 2015 - 10:36 #3
Tak for jeres kommentar, så blev jeg igen lidt klogere.
Hvis du lægger et svar Blueeyez, så er der lidt point på vej.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. december 2015 - 15:29 #4
Det får du her :)