Avatar billede hkv Forsker
28. december 2015 - 09:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Placering af router

Jeg har fibernet fra Trefor. Hvis jeg, i det rum hvor fiberboksen er placeret, forbinder denne med et kabel i et vægstik og så forbinder routerens wan port i et andet lokale, ca. 12 meter væk i det vægstik, der har forbindelse til fiberboksens vægstik, vil det betyde tab af hastighed? Eller er det slet ikke muligt? Håber spørgsmålet er klart.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2015 - 11:58 #1
Ja der sker et tab af signal gennem 12 meter kabel, men hvis du har et stærkt signal, vil du ikke mærke det.
Jeg har selv ca.15 meter kabel fra router til PC. Det fungerede med et 30Mbit. Nu har jeg 100 Mbit.
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2015 - 14:32 #2
Nej, ingen tab af hastighed så længe du bruger cat5e (i teorien også cat5) eller derover. Cat5e er rated til gbit op til 100m.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2015 - 16:13 #3
Jeg havde min opfattelse fra en teknikker fra yousee, men det gælder måske kun i de kabler yousee leverer?
Avatar billede hkv Forsker
09. januar 2016 - 11:52 #4
Jeg har nu endelig haft lejlighed til at få det afprøvet i praksis, (fået ny fiberbox med router, da den gamle box stod af) og med kablet forbindelse på 12 meter er der overhovedet ingen tab på hastigheden.
chalde - vil du lægge et svar til point.

Tak for kommentarer.

Hilsen hkv
Avatar billede chalde Seniormester
09. januar 2016 - 12:49 #5
Bare behold point :)
Avatar billede hkv Forsker
09. januar 2016 - 13:20 #6
Ok. Lukker