Avatar billede henso91 Nybegynder
14. december 2015 - 13:05 Der er 3 kommentarer

RAM er væk

Hej,
Jeg har et spørgsmål vedrørende hvor hulen mine RAM er blevet af.
Mit MB er et Gigabyte ga x48t-dq6 DDR 1900/1600, og har i forvejen nogle HyperX fury 2 GB installeret.
Har så købt et sæt Kingston value RAM (4GB), men med disse installeret sammen med min HyperX, har jeg kun 2,5 GB tilgængelig.
Fjerner jeg mine HyperX, har jeg kun 512 MB tilgængelig.
Det kan jeg ikke helt forstå.
Er der nogen der kan komme med et genialt svar?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
14. december 2015 - 19:56 #1
Har du prøvet at indsætte dem i de andre ram porte, bare for at se hvad der sker ?
Din hyperx bliver set som 512mb, og din value ram bliver set som 2gb, og når de er installeret alene. Er det korrekt forstået ?
Avatar billede henso91 Nybegynder
14. december 2015 - 22:57 #2
Har ikke prøvet at sætte dem i de andre porte. Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Mine HyperX viser 2gb, når kun de er i. Og da jeg satte value ram i viste de til sammen med HyperX 2,5gb.
Men med value ram alene er der kun 512 mb.
Prøver at bytte porte i morgen.
Avatar billede henso91 Nybegynder
15. december 2015 - 10:54 #3
Kan så fortælle, at det ikke gør nogen forskel om jeg skifter over til de andre ram porte.
Med value ram kan jeg kun få 512 mb til rådighed.
Har 2,5 gb til rådighed, når både value og hyperx er sat i. Windows kan dog godt registrere at der er 6 gb sat i.
Det er som om mit mb ikke vil godtage de value ram. Sætter jeg en enkelt i, har jeg kun 256 mb.