Avatar billede brasso Forsker
14. december 2015 - 10:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 10 update hænger igen, på en anden maskine??

Haløjsa
Så har jeg igen en maskine der hænger i Windows update (Wun10 64 bit).
Nu har windows update siden den 08-12-2015 stået med status 'installerer' på en sikkerheds-opdatering til Microsoft Office Excel 2007.
Der ligger en hel stribe opdateringer efter denne, hvor der står 'Venter på installation'. Hvordan får jeg gang i installationen igen?
Jeg har prøvet at køre 'Reparer Windows update' fra Microsofts hjemmeside, men det gør ingen forskel.
Er Windows update bare noget skod i Windows 10 eller?????
Avatar billede brasso Forsker
13. januar 2016 - 19:51 #1
Hej
Nu ser det endelig ud til at det kører som det skal, jeg ved ikke præcis hvad der gjorde forskellen, men jeg gjorde som følger.
Stoppede min Zonealarm AntiVirus/Firewall.
Kørte en CCleaner inklusiv registry clean
Kørte en AdvancedSystemCare (Deep scan)
Kørte fejlfinding på windows update, som meldte at den fandt fejl der blev rettet.
Lod maskinen stå i fred og ro (tændt selvfølgelig) i en times tid, derefter tjekkede jeg Windows update, og nu var opdateringen til Flash Player i Internet Explorer ikke længere på listen (sandsynligvis kørt igennem), og novemberopdateringen stod med status "Downloader", efter endnu et par timer, skiftede status på november opdateringen til "Klar til installation", jeg valgte "Installer nu", og den kørte igennem uden problemer.
Alt dette skete fredag i sidste uge, og idag var der opdateringer til MicroSoft Office som kørte igennem uden problemer, så lige nu ser det ud til at køre som det skal.
Se evt. denne tråd i på Windows Community:
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-update/windows-10-update-stopper-ved-installationen-af/a0b35275-2ad2-4777-9a1f-cd0ba7bd3650?rtAction=1452710302860
Avatar billede brasso Forsker
13. januar 2016 - 19:51 #2
Svar!