Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. december 2015 - 16:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brænde CD med MP3 til brug i bilradio

Jeg har købt nogle lydbøger, som jeg gerne vil have over på nogle CDer.

Det lykkedes desværre ikke.

Lydfilerne (MP3) er gemt i 48k bit rate - så jeg troede at det var der fejlen lå.
Har fundet noget om at man så kunne konverete filerne til 16k bit rate - mono. Det ser desværre heller ikke ud til at være vejen.

Jeg er lidt på den - lydbøgerne kan kun købes som download filer, ikke som CDer.

Er der en der har en vej jeg kan forsøge at gå?
Avatar billede eurositi Ekspert
13. december 2015 - 16:42 #1
Nu er filerne vel ikke kopibeskyttede?
Det kan du checke ved at følge denne lille guide:
http://www.technipages.com/windows-how-to-check-if-a-video-or-music-file-is-drm-protected

Hvis de ikke er beskyttede, burde det ikke være noget problem at brænde dem til en CD-R med Windows egen medieafspiller eller f.eks. gratisprogrammet CDex.

... Nu er der vel ikke en USB-port i din bil? I så fald er det meget nemmere (og smartere + sikrere) bare at kopiere MP3-filerne over på en USB-stick.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. december 2015 - 16:54 #2
Jeg kan sagtens afspille CDen på min computer - så der er nok ikke nogen kopibeskyttelse.

Jeg bruger Nero burning ROM til at lave CDerne med.

...og nej desværre, kun MP3 i radioen.
Avatar billede klaudi Ekspert
13. december 2015 - 17:18 #3
Du skal huske at det er en DATA cd du skal lave med mp3 og ikke en musik cd!

Det burde ikke være nødvendigt at konvertere dem.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. december 2015 - 18:32 #4
Jeg prøvede med et andet brænderpogram, den gratis CDBurneXP ....og nu virkede det !!!

Tak for hjælpen begge to - smid et svar - så deler i pointene!
Avatar billede klaudi Ekspert
13. december 2015 - 19:08 #5
ok :)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. december 2015 - 08:46 #6
Der kom kun eet svar - men tak begge !