Avatar billede stbr Nybegynder
03. december 2015 - 19:07 Der er 6 kommentarer

ændring af drev bogstav - Vista

jeg har installeret et ekstra drev i min PC men jeg kan ikke få lov til at bruge "D" som drev bogstav.
Jeg får beskeden "forkert parameter". Jeg kan godt vælge et andet f.eks. "K".
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2015 - 19:48 #1
Har du noget eksternt medie du også bruger, som Vista har tildelt bogstav til?
Prøv at putte dem på et ad gangen og se hvilket drevbogstav det for tildelt.
Når du finder hvilken enhed der bruger D, burde du i diskhåndteringen kunne ændre det til noget andet, så D bliver frigjort
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2015 - 19:49 #2
Eksternt medie kan være en usb pind eller harddisk.
Avatar billede stbr Nybegynder
03. december 2015 - 21:22 #3
Ja jeg havde disk 0 oprettet med C og d drev, men måtte nedlægge d på disk 0 og lægge det over på et nyt internt drev som disk 1.
Det sjove er at hvis jeg tilslutter et externt drev så kan Vista godt finde ud af at sætte det som d drev.
Er der en anden måde at slette tidligere og nu ubrugte drevbogstaver på?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2015 - 11:06 #4
Prøv i computeradministration at højreklik på partion
http://i.imgur.com/Z4MzLtL.png

klik på rediger
http://i.imgur.com/tflxqrG.png
Avatar billede stbr Nybegynder
04. december 2015 - 11:54 #5
Det er det jeg hele tiden har gjort, men windows husker åbenbart tidligere anvendte drev bogstaver.

Men men men Jeg har fundet et lille program fra NirSoft som hedder "DriveLetterView" og det klarede problemet meget let og elegant.
Tak for hjælpen.....
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2015 - 16:54 #6
Velbekomme.
Det var fint :-)