01. december 2015 - 15:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre navn på eksternt kontoudtog. C5 ver. 1.80

Når man kører et eksternt kontoudtog ud, og jeg vælger en pdf printer, så hedder filen "DebKontoudtogExtern_DK.pdf".
Hvad skal der til for at filnavnet automatisk får tilføjet kontonr?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
01. december 2015 - 15:40 #1
Hvilken PDF printer/generator bruger du ?
01. december 2015 - 16:05 #2
Jeg bruger en der hedder "CutePDF Writer".
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
01. december 2015 - 17:48 #3
Hej,

Ja den er jo meget kendt, men svær at styre inde fra C5.  Hvis du ville kigge lidt på en anden PDF-printer som hedder : Edoc Pdf Pro.

Denne koster omkring 350,00 kroner og kan købes på nedenstående link:

http://www.iteksoft.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=4

Den har den ude mærkede egenskab, at man kan styre alt omkring det dokument man ønsker at udskrive fra sin C5, f.eks. dokumentnavn, emailadresser, SMTP indstillinger med videre. Sagt med andre ord har du fuldstændig kontrol over dit C5 dokument via denne printer.

F.eks: kunne du senden en streng ud i dokumentet (Control Execute kommando) som f.eks. så således ud:

SET &PDFCOMMAND = "%%FilePath: "+Kontoudtog " + DebKart.Navn +" "+DebKart.Konto+".pdf%%"

&PDFCOMMAND skal defineres som en streng i INIT Triggeren på rapporten.

Tilføj en linje i rapport layout som f.eks. hedder 'CONTROL' og f.eks. 10.

Tilføj i søgning til rapporten, delen for Debpost i triggeren:
'IndeksBreak' efter kodenlinjen 'SET &SidsteSide = 1' :

SET &PDFCOMMAND = "%%FilePath: "+Kontoudtog " + DebKart.Navn +" "+DebKart.Konto+".pdf%%"
CONTROL "EXECUTE 10"

Så vil du opdage at den PDF får navnet bestående af f.eks:

Kontoudtog Hansens Bodega 44435566.pdf

Du vil ligeledes kunne sende din PDF til dit standard mailprogram og
sætter mailadresser, vedr.linje og tekst ind i mailen.

Teknikken som anvendes kaldes for 'embedded PDF commands'.  Når Edoc PDF printeren opdager dokumentet fra C5 og finder tekstlinjer i dokumentet som starter med '%%' og slutter med '%%', udføres disser og bagefter fjernes de fra det oprindelige dokument. Du kan også tilknytte en baggrundsskabelon og meget meget mere sjov.

Læs mere om programmet på linket oven for.

God fornøjelse.

Peter Agger
01. december 2015 - 23:10 #4
Hej Peter

Det lyder alt sammen meget godt, men hvordan får man C5 til at aflevere SET &PDFCOMMAND = "%%FilePath: "+Kontoudtog " + DebKart.Navn +" "+DebKart.Konto+".pdf%%"

Nu skal du vide at det jeg ved om C5, drejer sig kun om tillært bogføring.

Jeg ved en masse om Delphi programmering, men det hjælper mig ikke meget når jeg gerne vil have printjobbet til at have navn som includerer kontonummeret.
01. december 2015 - 23:12 #5
Forvirring opstår meget nemt, når en som dig, med meget forstand på C5, står over for en som mig, der kun kender C5 på brugerniveau.
30. januar 2016 - 01:31 #6
Lukker