Avatar billede kurtba Ekspert
12. november 2015 - 00:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til Conexant audio win 10

En bekendt har en Packard Bell Easynote En tj72. Han fik den med win 7 installeret. Nu har han opgraderet til win 10 og nu er der ikke længere lyd på den. Lydikonet nede til højre er også væk.
Jeg har fjernstyret den og fandt frem til, at Packard Bell kun har win 7 64-bit drivere til den. Ingen nyere. Den hentede jeg så og installerede, men det hjalp ikke noget.
Når man ser i enhedshåndtering er der ingen fejl, og lydkortet står som Conexant hd audio. Ej nærmere.
Jeg har prøvet at hente conexant win 10 drivere fra div andre pc producenter men er ikke stødt på en kompatibel.
Jeg ved ikke, om ikke den hedder noget mere specifikt end det navn jeg kan se, da jeg kan se, at mange andre oplyser et nr. i navnet.
Efterfølgende har jeg set noget om, at hvis man fjerner enhancement af lyden fra lydkortet, kan det måske afhjælpe problemet, så det vil jeg prøve hurtigst muligt, men det ville være rart at få lydikon tilbage og installeret en korrekt driver.
Jeg har prøvet at lade den søge efter driveropdatering via enhedshåndtering, men den søger og søger og søger og går bare i selvsving.
Så hvis nogen kender et sted, hvor jeg evt. kan hente enæ god driver.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2015 - 01:27 #1
sandsynligvis virker det helt uden drivere. slet lydkortet fra pc, og driver. se hvad der sker
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2015 - 16:27 #2
Jeg havde forsøgt Slimdrivers der kigger efter hardware id i computeren:
http://www.driverupdate.net/
Hent den gule til venstre som der er gratis :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
17. november 2015 - 22:39 #3
Jeg fik endelig tid til at besøge ham i dag.
Jeg konstaterede at enhancement var slået fra, så det kunne jeg ikke ændre. Derudover konstaterede jeg, at når jeg satte et usb headset til, så var der lyd.
Så det var det manglende lydikon i højre hjørne samt den interne højttaler, som var problemet.
Det blev så løst ved, at jeg gik i registreringsdatabasen og lavede følgende ændring:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion \TrayNotify

Slettede værdierne IconStreams og PastIconStreams.

Efter genstart var lydikonet på plads og de interne højttalere virkede igen.

Så jeg fik ikke prøvet nogle af Jeres forslag.

Men I prøvede at hjælpe, så den der først lægger et svar får point.
Jeg er ligeglad med point og er modstander af, at man kan give sig selv point.
Så hellere give point til en, som i det mindste forsøgte at hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2015 - 17:17 #4
#3 Ok.