Avatar billede hanloven Mester
02. november 2015 - 01:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indkøb af CD / DVD labelprinter

Hej.

Jeg er på udkig efter en cd / dvd labelprinter. Det er meget vigtigt at den er pålidelig og virker når jeg skal bruge den. De sidste år har jeg brugt en Canon Pixma IP 4500. - Den fungerer også fint til formålet, den stopper bare utrolig hurtig til i hovedet.

Jeg skal bruge den professionelt og nogle gange til print af omkring 100 skiver.

Det er også afgørende at den er rimelig billig i brug.

Håber nogen kan hjælpe med lidt inspiration.
Bedste hilsner,
Kent.
Avatar billede supportsiden Professor
02. november 2015 - 12:18 #1
Hvis den stopper til tyder det på at du bruger en forkert kombination af labels / print indstillinger. Er dine labels overhovedet beregnet til ink-jet ?
Til små oplag ville jeg printe direkte på skiverne, de fås med en speciel hvidmalet overflade.
Til større oplag ville jeg sende opgaven ud i byen.

Har du krav til farve / sort-hvid ?
Avatar billede supportsiden Professor
02. november 2015 - 12:22 #2
De her kan både producere og trykke dine CD-er

http://www.toneproductions.dk/cd-print?gclid=CJyAvqnP8cgCFaMMcwodrogFbA
Avatar billede hanloven Mester
02. november 2015 - 12:54 #3
Hej og tak for din respons. Jeg fik mig ikke udtrykt korrekt. Jeg printer direkte på skiverne, så der er helt sikkert ikke noget der. Men det er den blå farve (cyan)som altid stopper til når printeren har været inaktiv i nogle dage.. Så jeg skal bruge en masse tid på rensning inden jeg igen kan printe.. Vil lige tjekke firmaet ud du linker til. Ku godt være interessant.

Men er stadig interesseret i tips til en mere pålidelig "skive printer"
Avatar billede supportsiden Professor
02. november 2015 - 13:09 #4
Bruger du org. patroner ?
Måske udskiftning af printhead (kan nok ikke betale sig)
Avatar billede hanloven Mester
02. november 2015 - 23:13 #5
Nej, jeg bruger uoriginale patroner og jeg kunne godt ha en fornemmelse af at det kan ha noget af årsagen.

Det er bare lidt besynderlig at det hovedsageligt er den blå (cyan), det går ud over.. Mon pigmentet er anderledes i den frem for De andre??

Jeg har i øvrigt heller ikke været så god til at lade printeren stå tændt, så den løbende kan vedligeholde patronerne og hovedet.

Min ip4500 gik helt død i dag, så jeg har købt en brugt ip4300 i stedet. Så må vi se hvor længe den holder.
Avatar billede hanloven Mester
17. november 2015 - 10:26 #6
Jeg kom ikke så meget tættere på en ny printer type, så jeg lukker spørgsmålet.
Tak for din respons.

Bedste hilsner, Kent.