Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
25. oktober 2015 - 17:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 vs Windows 10

Jeg har Windows 7, og er, egentlig, godt tilfreds.

Hvad er grunden til, at man skal skifte til Windows 10 ?

Hvilke fordele er der ?

Er der nogle ulemper ?

Skal jeg beholde Windows 7, som fungerer fint ?

Eller skal jeg skifte til Windows 10 ?

Hvorfor ... ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. oktober 2015 - 18:04 #1
Grunden til at jeg har opdateret min stationære og min Kones Bærbare er at de er Win 8.OEM maskiner og det er gratis det første år! Og at Win 10 slår Win 8 med mileskridt!
min egen bliver ved med at køre Win 10
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. oktober 2015 - 18:11 #2
min egen Bærbare bliver ved med at køre Win 7 Enterprise
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2015 - 19:05 #3
Du skal bare have en gratis licens - så kan du beslutte dig om 4-5 år.

1) hent lige mediacreationtool fra microsoft
2) lav et image af din disk (komplet - du skal bruge den ved #4)
3) opgrader til win10. Så kender microsoft din maskine, og du har fri ret til at 'genindlæse' win10
4) du kan nu køre dit image ind og få din win7. Microsoft kender stadig dig pc, så hvis du senere vil, så via mediacreationtool lav en dvd/usb-stick til at opgradere til win10 og det er stadig gratis.
Avatar billede rasmush1986 Nybegynder
25. oktober 2015 - 20:29 #4
Jeg har valgt Windows 10 da jeg synes at det fungerer bedre og hurtigere end de tidligere Windows versioner! Men det er selvfølgelig smag og behag!

Men som sagt er det altid en god ide at have den gratis licens, så du har den hvis du ligepludselig beslutter at du gerne vil have det!
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2015 - 20:49 #5
Der er vil ikke andet for, end at prøve det og selv, og lave en vurdering. Windows 7 står ( for mig ) stadig som det styresystem, der er det mest stabile styresystem fra Microsoft. Jeg har dog kun gode erfaringer med Windows 10, indtil nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2015 - 21:16 #6
Jeg har ikke erfaring med Windows 10, men jeg ser en del spørgsmål herinde om de ting man kobler på computeren. Så om der er drivere til de printere og andet udstyr du kobler på, skal du også have med i dine overvejelser, vil jeg mene.
Programmer kan også holde op med at virke, og du skal finde andre alternativer.
Så helt gratis vil det sikkert ikke blive at opgradere.

Der er ingen tvivl om at Win 10 er et hurtigere system end Windows 7. Det har tester bevist, og systemet starter hurtigt op.
Jeg er i øvrigt meget enig i #3 og #4
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2015 - 21:18 #7
Rettelse #3 og #5 skulle der stå. Beklager fejl.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2015 - 01:59 #8
Jeg har haft windows 10 på min reserve PC. Ud fra det jeg bruger windows til, fik jeg ikke en eneste fordel frem for windows 8.1.
Jeg finder faktisk, 8.1 med Classic shell kører udmærket.

Hvad jeg bruger windows til: Internettet og videoer, som skrivemaskine og lidt billede redigering samt downloading af filer og yooutube. Så hvis man ikke har større krav vinder man man ikke noget med W10. Det er ligesom at gå fra Home til pro, hvis man ikke har brug for prog, så mærker man overhovedet ikke opgraderingen.
Men under alle omstændigheder, ei Image af windows 7 er en særdeles god ide.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2015 - 18:04 #9
#8 Ja jeg tror faktisk du har ret i dine betragtninger.
Det er også det at de tester finder frem til, som jeg har læst om.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. oktober 2015 - 14:30 #10
T*A*K til A*L*L*E

Hvem vil have points ?

.... Kom med et "svar", så I kan få points, Tak ...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2015 - 16:16 #11
springer over med point her.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2015 - 16:34 #12
Jeg springer samme vej :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
28. oktober 2015 - 08:06 #13
T*A*K