Avatar billede Erik_H Nybegynder
29. september 2015 - 12:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel valg i liste viser større datamængde

Hej

Min opgave er at få Excel 2007 til at vise en hel datamængde ud fra et valg i en drop down liste.

Det nemmeste ville være en avanceret filtrering, men der vil være brugere, som ikke vil kunne bruge det. Så mit håb er en løsning, hvor relevante data automatisk vises alene ved valg i en drop down liste.

Håber nogen har et bud  :-)

på forhånd tak

Erik
Avatar billede VildeHest Praktikant
29. september 2015 - 15:39 #1
Under tab'en "Udvikler" kan du vælge indsæt. Her kan du vælge en liste eller kombinationsboks og så indstille den efter behov. Herefter laver du en indeks/sammenlign array funktion(Ctrl+shift+enter) der viser de relevante data automatisk.
Jeg har vedhæftet eksempel. Giver det mening?
http://s000.tinyupload.com/?file_id=91983735767227311132
Avatar billede Erik_H Nybegynder
29. september 2015 - 20:59 #2
Hej VildeHest

Både og - mit datasæt har mange kolonner, men jeg har lavet et forsøg, hvor jeg ud fra kolonnen med fx "Æble, pære og blomme" laver et lopslag for hver kolonne, jeg ønsker gengivet og det fungerer.

Har du et bedre forslag ?

Under alle omstændigheder - så virker dit forslag, og pointene er dine :-)

mvh

Erik
Avatar billede VildeHest Praktikant
30. september 2015 - 08:30 #3
Det var godt :-)

Jeg bruger normalt altid indeks/sammenlign, da den er mere fleksibel og samtidig "hurtigere".

Jeg har vedhæftet samme eksempel, blot med en kolonne indeks/sammenlign, der kan trækkes, tilføjet.

http://gupl.dk/f/8tr4232cx0