Avatar billede hkprofil Forsker
25. september 2015 - 10:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skifter browser?

Af en eller anden grund, når jeg f.eks. åbner et link til DBA, åbnes siden i Explore? Jeg bruger normalt Crome, og denne skulle stå som std. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg kører Windows 7. mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2015 - 12:46 #1
Det kan komme an på, hvor du klikker på linket. Er det fx kun i mail - og i givet fald, hvilket program?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2015 - 12:48 #2
Er det med Crome åbnet at den gør dette?

Har du prøvet at rense ud i dine midlertidige internetfiler mm?

CCleaner er god til oprydning.

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2015 - 18:47 #3
Kan du komme med et eksempel på link på DBA der åbner Internet Explorer.
Avatar billede hkprofil Forsker
26. september 2015 - 10:54 #4
Forstår ikke helt hvad du mener, men jeg får typisk en mail, når der er en henvendelse på min annonce, og når jeg åbner linket til DBA, åbnes Explore. I øvrigt det samme som her....
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2015 - 12:49 #5
Det er når du klikker på link i mail ! Hvilke mail program. Bruger du Webmail.
Avatar billede hkprofil Forsker
26. september 2015 - 12:53 #6
Jeg bruger Outlook 2007
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2015 - 13:14 #7
http://www.werockyourweb.com/how-do-i-set-default-browser-outlook/

I kontrolpanel - Programmer - Standartprogrammer - Knyt en filtype .... Find ""URL:HyperText Transfer Protocol" ( start med at søge nede fra bunden ) sæt Chrome til standart.

Se billed. http://i.imgur.com/oCWTx2K.png
Avatar billede hkprofil Forsker
26. september 2015 - 14:41 #8
pixxel.... du er da fantastisk, det virkede og mange tak for hjælpen - send venl. svar. Ved du også hvorfor det pludselig havde ændret sig? mvh
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2015 - 18:20 #9
Ved du også hvorfor det pludselig havde ændret sig? mvh
Nej desværre.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2015 - 19:05 #10
Skift af den type er kun en forkert læst byte i opsætningen. Det sker. Det er bla derfor man laver backup af filer OG opsætning. Man kan godt leve uden backup, men det er lidt som at have en lejlighed uden indboforsikring. Ikke, at der kommer indbrud, men det kan ske...
Avatar billede hkprofil Forsker
28. september 2015 - 07:35 #11
Jeg tager altid backup af foto og filer men ved ikke hvordan man gør med opsætning? :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2015 - 10:58 #12
Opsætning har jeg via Google Chrome (den streichers online når man er logget ind), og så bruger jeg thunderbird til mail-konti (alle samlet i ét program). Der sørger mozbackup for en komplet backup af mail og indstillinger for konti. Derudover har jeg bare et regneark med alle installerede programmer og deres koder/login/registreringer. Ældre programmer som jeg har på cd er også gemt som iso-filer, da det er langt hurtigere at bruge dem på den måde (omend det tager noget plads).
Avatar billede hkprofil Forsker
28. september 2015 - 11:05 #13
Det er rigtig pænt af dig at dele din info,  men jeg er bange for, at jeg ikke helt forstår dit it_sprog :-(