Avatar billede desist Seniormester
15. september 2015 - 15:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC kan ikke tændes efter har været låst

Hej
Jeg er i besiddelse af en Acer Aspire V5-561G.

Problemet opstår når jeg låser computeren. Efter ca 4 minutter bliver skærmen sort. Min eneste mulighed for at aktivere skærmen igen er så at genstarte computeren med powerknappen. Det er et problem der lige er opstået. Nogen der har et bud på en løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. september 2015 - 15:46 #1
systemgendannelse til lige før det opstod. Måske har windows opdateret grafikdriver - det skal man så undlade at gøre (windows update - skjul den opdatering).
Avatar billede desist Seniormester
16. september 2015 - 08:48 #2
Virker ikke. kan man ikke alternativt sætte computeren til at lade være at slukke skærmen?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2015 - 09:11 #3
det kan du ikke hvis du skal have batteri-tid til noget som helst. Så er ren sluk bedre. Men se i kontrolpanel/strømstyring - der kan du bestemme hvornår bla skærm slukkes. Du kan typisk sætte den til fx 15min ved batteri, og aldrig ved net.
Avatar billede desist Seniormester
16. september 2015 - 09:44 #4
ok, men altså ikke undgå at skærmen går fra logon skærmen til dvale?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2015 - 10:00 #5
Det er ikke muligt. Men evt slå dvale helt fra, og nøjes med at bruge slumre. Du kan der lukke ned for disk, så det kun er ram der vedligeholdes.
Avatar billede desist Seniormester
16. september 2015 - 11:26 #6
Lukker spørgsmål. Jeg fjernede installerede og opdaterede driver fra AMD hjemmeside. Det har vist sig at virke.

Lige som svar på det sidste. Vil det gøre at skærmen ikke slukker?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2015 - 12:06 #7
Slumre kan godt med slukket skærm. Den holder bare strøm på ram og den status, Windows havde. Så den starter som ved dvale, men lidt hurtigere, da den ikke skal indlæse data fra en fil, men har dem liggende klar i ram.
Avatar billede desist Seniormester
16. september 2015 - 13:03 #8
Vil de vinduer man har åbnet inden man låser så stadig være åbne efterfølgende?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2015 - 14:12 #9
Hvis du sætter pc i slumre-mode, ja. Hvis du logger ud og lader den stå i login-billedet, så er det der, du vender tilbage.