Avatar billede jcr18 Professor
15. august 2015 - 20:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

driver til windows 10 giver problemer

Min windows 7 er fint opdateret til windows 10 - og jeg synes 10`eren er ret lækker at arbejde med, men..... jeg har problemer med min HP scanjet 3000 pro scanner. Selv om nyeste driver er installeret og enheden virker korrekt (iflg. windows), så er de ingen kontakt mellem scanneren og windows. Enhedshåndteringen ser ud som den skal og driveren er jvf. windows også installeret. Jeg kan se at man har 1 måneds fortrydelsesret til at gå tilbage til 7`eren, men spørgsmålet er så om man inden for den måned kan geninstalleret 10`eren lige så ofte man vil?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 09:15 #1
Jeg har også problemer med min scanner på min laser hp all in one på Windows 8.1. Den kan ikke se scanneren over netværket.
Jeg har løst problemet ved at bruge funktionen "Windows fax og scanning i stedet. Her kan scanneren ses og fungerer fint.
Men om du har dette i Win 10 det ved jeg jo af gode grunde ikke.
Jeg tror også mit problem er driver relateret, men når jeg kan tilgå funktionerne en anden vej vil jeg ikke gøre mere ud af det.
Prøv at se om du kan få et brugbart resultat den vej.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 09:57 #2
Hmm Det ser måske ikke ud til de har den mere desværre :-(
http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=64

Kan jo ikke vide om den er indført i den fulde version dog.
Jeg vil mene det er et tilbageskridt hvis de har droppet denne funktion. Jeg kunne med min gamle HP printer fra 1999 bruge min scanner på grund af dette, så jeg håber da den fortsætter i Win 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 09:59 #3
Hov der fik jeg da læst forkert. Den skulle have funktionen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 10:06 #4
Så prøv at trykke på Windows taste og r (kør åbnes).
Skriv wfs i feltet og tryk ok.
Kan du den vej scanne?
Avatar billede jcr18 Professor
16. august 2015 - 15:47 #5
220661> Har ikke nået at prøve dit forslag af, men vil gøre det når jeg forhåbentlig engang kan opdatere til 10`eren igen. Men efter tilbagespolingen til 7`eren kører printeren uden problemer. Så ingen opdatering før driverproblemet er løst.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 18:40 #6
Ja det er jo klart det virker :-)
Det har jo virket før du opgraderede.

Jeg troede ikke du ville gå tilbage så hurtigt når du lægger spørgsmål herind om driver til Windows 10. Du giver det jo ikke en chance synes jeg :-(

Men om der bliver lavet driver til din scanner kan man jo ikke være sikker på.
Jeg havde inden jeg gik tilbage til Windows 7 forsøgt med en Windows 8 driver, hvis den findes.
Findes den ikke vil jeg næppe tro de laver en Windows 10 driver til din scanner. Og så må du leve med Windows egen fax og scannings løsning på Windows 10
Avatar billede jcr18 Professor
16. august 2015 - 19:05 #7
Jeg havde prøvet mange muligheder af inden jeg skrev herind for at få den til at virke. Jeg prøvede bl.a. med den her driver: http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c04635830
...men det er en s2 udgave og var ikke en succes. Nettet gav ej heller nogen resultater.
Da jeg bruger scanneren hver dag i virksomhedsregi (også om søndagen) havde jeg ikke andet valg end at gå tilbage og så håbe på en fremtidsløsning senere.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 19:23 #8
Hvad med her?
http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=4083865&swLangOid=8&swEnvOid=4192
Her kan jeg vælge en driver der er udgivet den 20 juli 2015.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 19:25 #9
Eller er det ikke den scanner du har?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 19:35 #10
Med hensyn til det sidste du spørger om, vil jeg da mene du kan opgradere helt indtil 29 juli næste år selvom du er gået tilbage til Windows 7 igen :-)
Avatar billede jcr18 Professor
16. august 2015 - 20:38 #11
Hvorfor har jeg overset det link du fandt? Jeg tog det lige nedenunder:(
Det skal i hvert fald prøves af. Scanneren jeg har rt rn scanjet pro 3000. Jeg vender tilbage med et svar om det var en succes.Jeg prøver muligheden af her i aften.
Avatar billede jcr18 Professor
16. august 2015 - 22:27 #12
Så lykkedes det:) Ligger du lige et svar og tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 22:30 #13
Velbekomme.
Det var da godt den virkede. Held og lykke med Windows 10 :-)