Avatar billede tobi6631 Nybegynder
12. august 2015 - 11:08 Der er 6 kommentarer

Import af flere vare med værdi under 80kr

er det muligt at bestille fx 9 pakker hjem til danmark til en værdi af under 80kr vær. Mangler nemlig nogle ting til breadboarding så fandt en side der hedder http://banggood.com/ hvor man ka bestille en masse ting til under 80kr, hvor man så bare ska lave flere bestilninger, så tænkte om man ik ka lave en masse bestilninger med de ting jeg ville havde hjem hvor at der ikke er noget der har værdi på over 80kr.

Er de muligt eller ville det blive mistænkeligt? Og taget i tolden
Avatar billede finb Ekspert
12. august 2015 - 13:40 #1
Tolden ser vel på summen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. august 2015 - 12:32 #2
Hvis hver pakke har en samlet værdi på under kr. 80,-, så overholder du importreglerne, og skal ikke betale told/moms.

Men du skal være sikker på de sendes separat. Kommer en "kvik" medarbejder det hele i samme pakke, falder hammeren.
Avatar billede tobi6631 Nybegynder
15. august 2015 - 10:08 #3
Ok tak, skulle lige være sikker, er 100p på at de sender pakkerne seperat, da det er sådan en side der ka lave sådan nogle smuthul, har jeg hørt
15. august 2015 - 18:38 #4
Hvis det kommer i den samme kasse. ryger det over.
post DK kikker på fakturarer, og liger em sammen :(

Kan det betale sig at betale 3 x forsendelse?

Jeg købte for nogle år siden en Lego bil til 10$ i USA.
Den kunne kun fås i USA på Ebay mm.m.
Den blev sendt til Danmark, og kostede 28$ i forsendelse.

Sælger vedlagde 2 kopier af faktura i lommen. og de spader ved Post DK. pålagde mig told og moms af både det inden i + af forsendele x 2 :(
Ja det gjorde de så. Og derud over pålagde de mig et gebyr på kr.1 60,- for ekspedition.

Det er nogle syge regler. Og ryger du i dem. Kan du ikke gøre andet end at regulerer i skat.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. august 2015 - 10:53 #5
Du har altid mulighed for at klage til skat, hvis der er sket en fejl.

Hvis varens pris overstiger kr. 80,-, lægges fragtomkostninger oven i, og du skal så betale moms af det samlede beløb. De kr. 160,- er desværre standardgebyr... - det slipper man ikke for, så en vare til kr. 81,- kan hurtigt gå hen og blive dyr (Jeg har også været i fælden et par gange :-)
Avatar billede Spiffer Praktikant
26. november 2016 - 12:33 #6
#rogerrabbit

Fortoldning er altid indkøbspris + forsendelse, så da din forsendelse havde en værdi af ialt $38 skal du naturligvis betale moms.