Avatar billede OlePK Nybegynder
11. august 2015 - 16:28 Der er 8 kommentarer

Hjælp til streaming af DR TV på LG smart TV

Hej.
Jeg har et LG smart TV model 47 LM 660 T-ZA.
Min internetforbindelse er hurtig (100/100) og sender 2.4/5.0 GHz.
Min router er TP Link også 2.4/5.0.
Mit TV modtager 5.0 GHz.
Jeg vil gerne klippe navlestrengen til YouSee og nøjes med DR's programmer samt evt. Filmstriben (som lige skal en tur gennem PC'en.)
Mit spørgsmål er: Kan jeg se DR TV direkte på mit TV?
Hvis ja, vil jeg være taknemlig for hjælp til at håndtere det, da jeg ikke er specielt god til den slags.
På forhånd tak for hjælp.
Ole
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2015 - 18:13 #1
Den nemme er Chromecast. Sæt dimsen i tv, og følg vejledning - den skal lige logge på din net, og din pc / chrome-browser skal have en udvidelse indlæst.
Alt, hvad du kan se i chrome-browser kan du sende til tv (der vil være et lille ikon i top/højre i browser, og klik på den vil give dig mulighed for at sende indhold til tv). Du kan for den sags skyld minimere browser når den er sat i gang, og lave andet på pc mens du ser tv - du må bare ikke lukke browser.
Har du tablet/smartphone, så kan de indlæse apps med fx DR og Youtube, og også bruges til at streame til tv.
Avatar billede OlePK Nybegynder
11. august 2015 - 19:21 #2
Tak for det. Den svære? Hvad er det?
Men den udvidelse til Chrome, sker det automatisk?
Jeg forstår ikke helt:Alt hvad du kan se i chromebrowseren kan du sende til TV. Mener du at jeg skal have min tablet med Chrome åben?
Jeg er desværre årg. 41 og nok lidt tung at danse med, når det gælder IT.
Mvh./Ole
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2015 - 20:09 #3
Chromecast er som en antenne fra din pc/tablet til tv. Hvad din Chrome-browser kan vise på pc kan du se på tv. Og mht tablet er der apps, der sender. DR har sin egen app, der sender via chromecast.
https://www.google.dk/chrome/devices/chromecast/
Gå evt ned i en lokal tv-butik, og få det demonstreret. Nogle butikker kan også installere det for dig, så det kører med det samme (det skal så ske hjemme hos dig, og koster lidt oveni).
Avatar billede OlePK Nybegynder
12. august 2015 - 10:51 #4
Tak for svar. Jeg prøver Chromecast.
Du får 30 p.
Vh./Ole
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2015 - 11:05 #5
Bare luk selv.
Avatar billede OlePK Nybegynder
12. august 2015 - 17:39 #6
Inden vi slutter og jeg køber en chromecast:
Læste i Flatpanels Dk. > Bedste danske streamingtjenester: "Du kan kigge med på DR TV på mange forskellige enheder inkl. mobiler, tablets og smart TV via HbbTV".
Jeg har checket at mit LG er en af de modeller der kan bruges her.
Er det hvad du mente var den svære metode i modsætning til Chromecast?
Jeg håber lige at høre fra dig inden vi lukker.
Vh./Ole
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2015 - 17:53 #7
der er den 'lille' forskel, at du typisk ikke får opdateringer ret ofte til tv's internet-del.
Men Chromecast er ligeglad - din pc opdateres når der er nyt, og billedet sendes over.
Så - som jeg ser det - et smarttv vil dø når producenten ikke gider opdatere til nye standarder, mens en pc altid kan opdateres med nye drivere og codecs.
Avatar billede OlePK Nybegynder
12. august 2015 - 18:26 #8
Tak for nu. Vi lukker her.