Avatar billede Nikolaj_Dahl Nybegynder
10. august 2015 - 17:19 Der er 5 kommentarer

CMOS batteri

Hej

Her for en måned siden fik jeg et problem med at min computer ikke kunne finde ud af klokken mere og den mistede internettet hver halve time. Det kunne ordnes ved bare at tage internet stikket ind og ud af computeren men det skete så en halv time efter igen.

Jeg fandt så hurtigt ud af at det var fordi mit CMOS batteri var løbet tør for strøm (Det skal lige siges at computeren kun er et år gammelt) så jeg skaffede mig et nyt batteri og satte det i computeren og det virkede fint igen.

Men her igår kom problemet så tilbage og sidste gang fandt jeg ud af at sådan et batteri normalt holder i flere år, så jeg tvivler på at batteriet allerede kan være løbet tør igen.

Så jeg ville lige høre om der var nogle kloge hoveder her inde der havde nogle ide'er til hvad jeg kunne gøre

Bundkortet er et: ASUS MAXIMUS VI HERO
Avatar billede showsource Seniormester
10. august 2015 - 18:04 #1
Klog ? Nej.
Men det er noget helt andet på bundkort som "suger liv".
Forkert ram opsætning ?
Harddisk som ikke rigtig kan med bundkort ?
Grafikkort som ikke er fit for fight ?

Der er mange muligheder, men måske en update af bios klarer det. Og samtidig klarer evt. probs. i de tre nævnte ex.

Anyway plejer ASUS at lave stabile produkter.
Så mit gæt er egentlig at det er en del af hardwaren i comp som der er fejl på.

Og ja, det skal lige passe at det er køler til CPU som har en defekt !
Avatar billede showsource Seniormester
10. august 2015 - 20:21 #2
Øhh, måske kabler til start/reset m.m. er forbundet lidt forkert !
( Det eneste man stort set kan lave fejl på ved samling af comp )
Avatar billede Nikolaj_Dahl Nybegynder
10. august 2015 - 21:31 #3
Det kan sagtens være. Det er første gang jeg samlede en computer men burde problemet så ikke komme før end et år efter?
Avatar billede Nikolaj_Dahl Nybegynder
11. august 2015 - 15:52 #4
Kunne det have noget at gøre med at der er nogle opdateringer som den bliver ved med at fejle?
Avatar billede showsource Seniormester
11. august 2015 - 23:11 #5
Bios opdatering ?

Jeg kan ikke komme på andet her.
( Og jow, du kunne selvf. være uheldig med to dårlige batterier ! )