Avatar billede aleq Juniormester
09. august 2015 - 14:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mixe forskellige DDR2 ram

Hej

Mit motherboard er: http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/ga-x48-dq6/

Styresystem: Win7 (64bit)

Her er billedet af de 2 typer ram som jeg har mixet https://www.dropbox.com/s/dcekly6ayrmwhsb/20150809_143256-1.jpg?dl=0

Jeg har sat dem sådan sammen: Corsair i port 1 og 3 og Apacer i 2 og 4.

Umiddelbart ser det ud til at virke fint. Den har fundet alle 8GB ram i alt.

Får jeg noget ud af denne opsætning, eller sløver Apacer RAM'ene Corsair RAM'ene?

Med andre ord. Er det en optimal nok opsætning med denne mix af ram?

På forhånd tak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2015 - 16:46 #1
Det eneste, du vinder ved at tweake RAM til max performance, er lidt mere blær ved benchmarking - i den virkelige verden er det ligegyldigt. Du har mere ud af fordoblingen fra 4 til 8 GB end du på nogen måde vil kunne hente ved at skrue på timing.
Avatar billede aleq Juniormester
09. august 2015 - 17:51 #2
awesome, takker!
opret svar :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2015 - 06:37 #3
No prb. :-)