Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
10. juni 2015 - 14:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formatér hard disk med Windows 7 cd?

Hej alle,

Harddisken i min brors Windows 7 computer gik i stykker. Jeg havde selv en harddisk liggende, som jeg tidligere havde brugt i min Mac, så den er derfor formateret som Mac OS Extended (Journaled).

Men før jeg kan ligge Windows 7 på harddisken igen, skal jeg have formateret den til et nyt format. Jeg har en Windows 7 CD, men hvad gør jeg for at formater harddisken?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2015 - 15:17 #1
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

du går ind under

custom advanced

driver options advanced

fjerner den partion eller de og opretter en ny på hele disken eller deler den op hvis den er stor

sværere er det ikke

man kan af og til komme ud for at man skal bruge linux baserede programmer for at åbne en disk men lad os lige se først om det her virker

m.v.h
Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
11. juni 2015 - 00:02 #2
Mange tak, det hjalp! Læg et svar, så får du pointene :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2015 - 07:26 #3
ok men husk den med linux hvis du ikke kan næste gang
hvis linux programmer ikke kan er disken sikkert færdig men det er en anden historie

m.v.h