Avatar billede xdennis Nybegynder
15. maj 2015 - 16:05 Der er 3 kommentarer

Rettelse af AD felter fra outlook 2013 / HR medarbejder skal kunne rette til en telefon liste

Hvordan giver man en bruger rettigheder til at rette oplysninger fra sin outlook 2013
I den globale adresse bog?
Forklaring: der er tale om at jeg vil have en HR medarbejder, til at kunne rette f.eks. andre brugeres telefon numre m.m.    det har folk ikke rettigheder til nu!
Dette håber jeg så vil synkronisere med outlook, dette skal gøres så vi som administratore ikke skal ind i AD og være dem der vedligeholder telefon listen. Det skal denne medarbejder kunne, eller en gruppen...
Hvordan gør i derude, kan det løses på denne måde eller kan man gøre noget andet?
Der bruges  outlook 2013 sammen med exchange 2012
Håber at i kan hjælpe derude
Avatar billede dragoxdk Nybegynder
12. oktober 2015 - 10:04 #1
Hej xdennis

Har du fundet en løsning?
Jeg leder selv efter nognelunde samme løsning til dit problem også
Avatar billede xdennis Nybegynder
12. oktober 2015 - 11:14 #2
Der kom jo ingen respons herinde fra, så jeg fik ikke løst det på den "rigtige måde"
Løsningen blev at denne hr medarbejder fik AD users and computers lokalt installeret, samt fik de rigtige rettigheder og så lavede hun ændringer her, en smule mere besværeligt men det virker....
Men hvis nogle derude har den "rigtige løsning" så del gerne her
Avatar billede dragoxdk Nybegynder
12. oktober 2015 - 11:24 #3
min midlertidlig løsning er, at jeg har brugt deres fælles kalender, til at lave fælles adresseliste fra.
Så kan alle se de grupper derfra, ligesom ved flere kalendere.

Jeg kan fint oprette det, så de er synlige i exchange GAL, men det virker bare ikke. Der må være en anden måde, end at oprette 50 mennesker i AD før det virker