Avatar billede volt31 Nybegynder
06. april 2015 - 10:23 Der er 1 kommentar

Der bliv fundet en ip-adresse konflikt

hej når jeg starter min computer op så kommer den med en fejl meddelse hver der står:

Der blev fundet en IP-adressekonflikt

En anden computer på dette netværk har den samme IP-adresse som denne computer. Kontakt netværksadministrator for at hjælp til at løse problemet. Flere oplysninger findes i Windows System-hændelseslogfilen.

jeg kører på moblit bredbånd så kan ikke rigtigt se vad der er galt
på forhånd tak
Avatar billede groenaert Novice
06. april 2015 - 10:51 #1
Normalt er IP-adresserne på mobiltbredbånd m.fl. DHCP tildelte. Derfor burde det ikke kunne lade sig gøre at der er to computere på samme netværk med samme IP-adresse.
Der er dog nogle, der gør det, at de tager deres DHCP tildelte IP-adresse og tildeler denne til deres computer manuelt. Derved får de "lidt" ala en fast IP-adresse.
Du kan prøve at forny din nuværende IP-adresse med kommandoen "ipconfig /renew" i en kommandoprompt.