Avatar billede birkehuset Nybegynder
09. marts 2015 - 07:59 Der er 6 kommentarer

Min HP laserjet pro 300 color

Min printer vil pludselig ikke tale sammen med Windows 8,1. HP anbefalede mig at gendanne fabriksindstillinger da der kunne være tale om malware, men det hjalp heller ikke. Jeg har prøvet at downloade de nyeste drivere, men får meddelelsen fejl, til sidst i installationen, uden yderligere information. HP print and scan doctor meddeler at elt er som det skal være. Printeren starter op men ingen udskrift. Hvad i alverden kan der være galt ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. marts 2015 - 08:28 #1
Du beskriver flot hvad du har forsøgt at gøre - meget lidt om symptomerne.

Du skriver "printeren starter op men ingen udskrift" - hvordan starter op? - vågner den fra dvale, eller begynder den at skrive?

Hvordan virker den ikke? - ligger printet i kø, men skrives aldrig ud?
Forsvinder køen og printeren fra PC´en når du printer?
Forsvinder printet fra køen, men kommer aldrig ud på printeren?

Er det samme program du prøver at skrive ud fra hver gang - prøv fra Notepad hhv. en internet browser.

...Eller...? :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. marts 2015 - 09:32 #2
prøv http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
hent installer fra linket Direct Download
Det kan en masse - du skal bare starte med Step 5: Backup som laver backup af reg-db og så et gendannelsespunkt - derefter Repairs, bare tag det, den selv markerer + punkt 25 (print spool). Så rettes evt fejl i opsætninger.
Herefter genstart og test.
Avatar billede birkehuset Nybegynder
09. marts 2015 - 11:16 #3
Printeren vågner fra dvale, men skriver intet ud. Der er intet i printerkøen. Jeg har prøvet at sætte den til en anden PC, og funkede alt. Jeg har odså uden held prøvet at printe fra andre browsere. Det underlige er, at ifgl. HP printdoctor, er printeren installeret korrekt, og den figurerer også som standardprinter. Jeg forstår det simpelt ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2015 - 16:48 #4
Når du sætter den til anden pc er det så over usb, hvor den normalt er sat over netværk?
Kan du se ip på printeren, og er den så indenfor det område som dit netværk dækker?
Avatar billede birkehuset Nybegynder
10. marts 2015 - 18:29 #5
Jeg bruger den ikke som netværksprinter, er sat til via usb som altid.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. marts 2015 - 10:17 #6
Har du prøvet det program, Claes57 linker til? - jeg kender det ikke, men det lyder som om det kan spare dig for en masse manuel fejlsøgning.

Men til en start, så prøv at se i C:\Windows\System32\spool\PRINTERS (kræver administratorrettigheder).

Ligger der filer her, så slet dem. Det er i så fald filer fra forliste printjobs, og de kan godt give problemet.