Avatar billede mik28 Seniormester
08. februar 2015 - 13:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

rod i pakker

Hej Eksperter

Når jeg kører sudo apt-get update på min ubuntu 14.10 instalation får jeg fejlbeskeder som denne

W: Kunne ikke hente http://dk.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/utopic-backports/multiverse/binary-amd64/Packages 404  Not Found [IP: 194.19.194.51 80]

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2015 - 13:41 #1
Du trykker på "Super" (tasten med Windows logo)..
Så søger du efter: "Software og Opdateringer".

Så er der et sted der står: Hent fra Server for Danmark

Der vælger du lige Hovedserver

Dette sker fordi du kører 14.10 (Nyere og dermed skal den danske server jo opdateres, men det tager tid hvor imod Hovedserveren ligesom er mest opdateret, men os længere væk..)
Avatar billede mik28 Seniormester
08. februar 2015 - 13:45 #2
tak for det. Lægger du et svar?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. februar 2015 - 13:58 #3
Får du her :-)

Husk 14.04 er mere stabil end 14.10, 14.10 er kun hvis du har hardware problemer i 14.04.. eller vil have det nyeste, men som ikke nødvendigvis er det mest stabile eller sikre..