Avatar billede sirbubber Nybegynder
04. februar 2015 - 18:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Intel NUC lyd via HDMI fejler

Hejsa

Jeg har lige købt en ny Intel NUC D54250WYK2 - Barebone.

Men jeg har problemer med lyden.

Der er installeret Windows 7 med SP1 og jeg benytter den som Mediacenter. (Kodi)
Alle drivere der er installeret er de nyeste fra Intel og den nyeste BIOS er også lagt på.

Problemet med lyden er at den forsvinder i ca. 1 sek. og kommer så igen. Dette sket ca. med 3 min. mellemrum.

Lyden sendes via HDMI til min Samsung receiver hvor lyden  benyttes, herfra sendes billedet videre til mit Philips TV.
Billedet står ikke stille mens lyden er væk, her er der ingen fejl, kun lyden.

Er der nogen med en NUC der har kendskab til dette problem og kan hjælpe videre?

Dette er mega belastende af miste lyden med 3 min. mellemrum!!!
Avatar billede nyhuus Nybegynder
04. februar 2015 - 18:20 #1
Mit første forsøg ville være at gensintallere den.

Hvis dette ikke hjælper, kunne det være et hardware problem, også ville jeg oprette en RMA sag på den ved sælger.

Jeg har en NUC af samme model men intet problem med lyden.
Avatar billede sirbubber Nybegynder
04. februar 2015 - 18:32 #2
Tak for svaret!

Jeg vil prøve at geninstallere i weekenden.

Nu bruger jeg mest KODI, men selv med VLC player eller bare MP3, er lyd problemet der.

Reinstall here we go!