Avatar billede anderslolk Nybegynder
03. februar 2015 - 21:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

LOPSLAG skal returnere flere værdier

Hejsa.

Jeg vil gerne have Excel til at returnere flere værdier i forbindelse med LOPSLAG. I kolonne A har jeg nogle navne og i kolonne B sætter jeg et kryds ud for vedkommende, fx hvis vedkommende har fri den dag. I kolonne B er der oftest flere krydser.

Jeg har brug for en for en formel som kan returnere navnene fra kolonne A, hvis der står et kryds i kolonne B. Resultatet skal adskilles af kommaer.

Fx:
I række 2, 4 og 5 er værdierne i kolonne A hhv. Søren, Hans og Bent. I kolonne B er der kryds og formlen skal returnere det så det er i en celle og ser således ud: Søren, Hans, Bent.
Værdierne fra række 1, 3, 6 osv. skal ikke returneres, da der ikke er kryds i kolonne B.

Jeg håber at det giver mening og at nogen kan hjælpe.

Hilsen
Anders Lolk
Avatar billede madklub Guru
04. februar 2015 - 08:26 #1
Lidt bøvlet forslag:
=HVIS(B1="x";A1&", ";"")&HVIS(B2="x";A2&", ";"")&HVIS(B3="x";A3&", ";"")&HVIS(B4="x";A4&", ";"")&HVIS(B5="x";A5&", ";"")
Avatar billede anedi Ekspert
12. februar 2015 - 13:22 #2
Et alternativt forsøg:
http://gupl.dk/719671/

Jeg har lavet en hjælpekolonne der medtager navnet, hvis der er sat et kryds ud for personen.

Listen der dannes i celle E2 er blot den sidste linje fra hjælpekolonnen.

Hjælpekolonnen kan skjules, så du kun ser den endelige liste.

Vh
Anedi