Avatar billede martinnygaard92 Nybegynder
08. januar 2015 - 03:10 Der er 4 kommentarer

kan det betale sig og opgrader min pc

kan det betale sig og opgrader min pc eller er det bedre og bare bygge en ny pc

min pc

bundkort asus m4a87td usb3

HardDisk 500GB 7500RPM

cpu amd phenom x4 965 3,4 Ghz

grafikkort 1GB ddr5 Asus EAH4890

ram 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance

psu 850W Corsair TX
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2015 - 07:47 #1
mere hdd
2+ gb gfx kort
16 gb ram

ku du da sagtens. cpu er jo ikke frygteligt bagud.
Avatar billede Slater Ekspert
08. januar 2015 - 08:25 #2
Hvad skal du bruge den til?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. januar 2015 - 10:31 #3
Som de andre siger - hvad skal du bruge den til?

Men generelt så er det bedste du kan gøre at skifte din harddisk ud med en SSD - f.eks. en på 240 gigabyte. Få Windows og de mest brugte programmer på den - og så bruge de 500 du har som lager til filer.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
08. januar 2015 - 13:20 #4
Igen hvad skal den bruges til, den ligger med et ydelsesindeks på ca. 2600 og det er noget der skal bruges en del penge på at få bedre i bærbar bare som eksempel.

http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Phenom+9650+Quad-Core

Jeg har selv en sekskernet AMD Phenom II X6 1055T, der giver næsten det dobbelte i ydelse, måske var det noget, den burde være lige til at sætte i dit bundkort og må være ret billig i dag, jeg gav ca. tusind kr. for den i 2010.

http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+Phenom+II+X6+1055T

Eller noget andet der passer i din sokkel amd3, så du ikke skal skifte bundkort.

Men du kunne godt prøve at slå din virtuelle disk fra, så den ikke står og swapper hukommelse ned på harddisken, det var først da jeg gjorde det, at det gjorde en seriøs forskel for min maskine.

Du har nok ram til at kunne gøre det.

Måske vil bare det fif gøre, at du bliver tilfreds med maskinen igen og ellers er det et udmærket forslag med SSD'en, men såvidt jeg er orienteret, så virker det jo kun når man starter programmer op og ellers når man læser fra disken, så det mærkes mest når man tænder og starter nye programmer op, jeg plejer jo bare at tænde men med hensyn til det, så er der stor forskel på Windows 7 & 8, der er langt hurtigere til at starte op, det er helt fantastisk, så stor forskel det gør.

Til sidst endnu et gratis fif, geninstaller din Windows, det vil give enormt i forhold til nu efter et par års drift ja selv efter et halvt års drift gør det en stor forskel som man ikke opnår i nær samme grad med diverse programmer til oprydning og optimering.