Avatar billede Bemilk Nybegynder
07. januar 2015 - 12:40 Der er 2 kommentarer

Kan ikke tilgå internet eller router fra laptop, IPhone virker

Hej,

Har fået mig et, synes jeg selv, lidt spøjst problem.
Jeg har haft en del problemer med udfald på min internet forbindelse. Min udlejer beder mig prøve at nulstille modem - en d-link DSL-2750E.
Jeg får nulstillet modem'et, men efter at have nulstillet kan jeg ikke længere fange routeren på 192.168.1.1 med kabel til routeren. Jeg kan godt fange routeren, hvis jeg benytter wifi. Prøver på min iPhone, hvor jeg også godt kan fange routeren.
Efter jeg har fået sat routeren op, og den rebooter, har jeg nu internet forbindelse via wifi på min iPhone. Prøver jeg at gå på nettet på min laptop, en Lenovo T430, kan jeg hverken få forbindelse til routerens interface (192.168.1.1) eller internet. Windows melder ingen problemer på forbindelsen.
Jeg prøver så at koble på min firma von forbindelse. Her kan jeg fint forbinde til serveren, se intranettet igennem Explorer, og alt virker som normalt.

Hvad er det lige der går galt?
Har prøvet med Firefox browseren, men der får jeg også en meddeles om at der intet netværk er.

Håber spørgsmålet er nogenlunde forståeligt!
Avatar billede nyhuus Nybegynder
07. januar 2015 - 13:34 #1
Har du sat din computer op til at få ip via DHCP, eller har du konfigureret en statisk?

Hvis du har en statisk, så prøv at sæt den til DHCP.

Prøv så at åben en CMD og skriv ipconfig /all og se hvilken ip adresse der står ud for DHCP server
Avatar billede Bemilk Nybegynder
08. januar 2015 - 08:23 #2
Hvis jeg kigger i egenskaber for både trådløs og kabel netværket, står der at den henter ip og dns automatisk.

En ipconfig/all fortæller mig at wireless har 192.168.1.1, og det samme gør sig gældende for Ethernet.

Jeg kan forøvrigt heller ikke tjekke mail vis outlook - jeg kan kun få forbindelse via min firma vpn