Avatar billede 2pretty4u Mester
06. januar 2015 - 13:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mit philips TV vil ikke tænde

Kære Eksperter

Jeg har et philips 42pfl8404h/12 LCD ambilight TV. Det er kun knap 4 år gammelt, og har virket perfekt indtil for et par dage siden. Jeg sad og så TV og ligepludselig slukkede det, og har siden ikke villet tænde igen.

Jeg har forsøgt at fjerne alle ledninger og sætte dem til igen, dog uden held. Jeg har ligeledes tjekket at stikkontakten til strømstikket virker.

TV'ets LED lampe blinker ikke, og der er ingen lyde når man slukker / tænder for strømmen.

Er der nogen som har haft et lignende problem? Vil nødigt sende det til reparation, da det blot vil koste det samme som et nyt (og nok bedre) TV.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede falster Ekspert
06. januar 2015 - 15:20 #1
Indtil nogen kommer med et bedre bud:

Det er nok strømforsyningen, som er gået. Er vist altid et af de svage led.

Kigger interesseret med i tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2015 - 15:46 #2
Det er jeg enig i at det kan være.
Lugter tv brændt?
Kom der en mærkelig lyd lige som den lukkede ned?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2015 - 15:58 #3
Nogle gange er det dog en lille bagatel:
https://www.youtube.com/watch?v=Aw7Y9LZNdSc
Men bagateller på et værksted koster let 1000-1500 kr. Og er det en mere kompleks fejl vil det blive dyrere.

Er du en smule fingernem, kunne du tage bagsiden at og se om der er en sikring der er sprunget. Da tv er 4 år har du jo ikke meget at tabe ved lige at tjekke det.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2015 - 16:59 #4
det er som regel de billige kondensatorer ved strømfordeler, der futter af.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2015 - 17:12 #5
Alt andet lige, så er her 42" led i energiklasse A+ og full-HD til lige under 2500kr
http://www.hifipriser.dk/tv/panasonic-tx-42a400e-id-8233155.aspx
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2015 - 21:31 #6
Det firma "DeBusy" har fået mange dårlige anmeldelser, også fra mig.
Et USB stik, lovet levering 1-2 dage, men tiden var 8 dage
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2015 - 22:02 #7
>xby men du fik det? Hvis du ser på prisen på tv i forhold til de andre forhandlere, så kan man vel godt vente en uge? Jeg har selv købt tv hos dustin med lang leveringstid - men sparede også meget.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2015 - 22:39 #8
Ja jeg fik det omsider, men når man mangler noget og får lovet, at leveringen er 1-2 dage, så er 8 dage for lang tid at vente. Og så handler det jo også om, at man føler sig lidt til grin fordi man troede på leveringstiden.
I går købte jeg en SSD på Computer salg, i dag kunne jeg hente den på leverings stedet (Supermarked) Det havde også været OK i morgen, men ikke om 8 dage.
Men ok, det er da et billigt TV, selv om den reelle pris, på næste side er2859 Kr. Og det burde der vel være oplyst om fra start.
Avatar billede 2pretty4u Mester
08. januar 2015 - 10:33 #9
Der var hverken nogle underlige lyde, eller lugte. Det slukkede bare.

Det kunne sagtens tangere til et problem med strømforsyningen, så vil forsøge at skaffe en ny, så man kan se om det vil virke.

Jeg vender retur når jeg ved mere.

Det ryger i hvert fald ikke til rep, for så kan man, som i også siger, ligeså godt købe et nyt.
Avatar billede 2pretty4u Mester
12. januar 2015 - 17:15 #10
Nu har jeg forsøgt at skifte strømforsyningen, dog uden held - så det er enten en mekaniker eller et nyt TV - så det blir et nyt TV.

Tak for hjælpen, ligger i nogle svar, så deler jeg points mellem jer?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2015 - 17:44 #11
Det var da ærgerligt det ikke var den. Lægger et svar her
Avatar billede 2pretty4u Mester
12. januar 2015 - 17:57 #12
Meget.. Ser lige hvor mange, der svarer og så bliver points fordelt :)