Avatar billede thabeast1337 Nybegynder
11. december 2014 - 20:19 Der er 6 kommentarer

Hjælp til at finde bærbar til brug i skolen (her indgår browserspil :^))

Jeg tænkte på om der var nogle eksperter herinde, der kunne hjælpe mig med at finde en solid bærbar til skolebrug, jeg har brug for den til diverse matematikprogrammer som graph og word (det burde være knap så svært). Men når vi har oldtidskundsskab kunne det være rimelig fedt hvis den kunne trække browserspil på fx Kongregate.com, og hearthstone.

Jeg leder efter en skærm på omkring 15,6 tommer, og tænkte også det ville være fedt med en 1080p skærm til film i toget, men det er ikke et must, hvis det bliver alt for meget dyrere.

Ville nok sige at mit budget er rundt omkring de 3000 kroner, helst under :^)

Det kunne også være fedt hvis i vidste hvor man kunne købe den billigst (ved godt man kan checke på pricerunner for Danmark, men mente måske mere udenlands, hvis muligt)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2014 - 01:01 #1
jeg synes du skal finde en Lenovo på www.refurb.dk
de kinesiske billigcomputere til 300 går bare i stykker stykker.

Lenovo er tidligere IBM Thinkpad, en tankvogn der bare holder og holder.
en ny koster 6-8000, men på refurb får du en til 2900 med garanti.

det er computere som var indleveret til reperation pga fabriksfejl fra starten, men hvor kunden bare har fået en ny istedet.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2014 - 01:02 #2
vil bare adde. lad være med Acer og HP - de går i stykker stykker.
Avatar billede thabeast1337 Nybegynder
12. december 2014 - 07:45 #3
Lige precis hvilken synes du ville virke bedst? Som sagt så overvejede jeg en 1080p skærm, medmindre det blev for dyrt :^)
Avatar billede thabeast1337 Nybegynder
12. december 2014 - 07:57 #4
http://www.refurb.dk/products/774-ibm-lenovo-brugt-thinkpad-w500-brbar-kun-3199kr-billigst.aspx Det her var nok den bedste til prisen jeg kunne finde, ville du foreslå andet? :^)
Avatar billede Jensgade Nybegynder
04. januar 2015 - 23:47 #5
Ohøj, du har ikke givet nogen tilbagemelding på om du har fået købt dig en ny bærbar, så kommer da med et par forslag.

Bilka har den her til 2.999,- https://www.bilka.dk/elektronik/computere/baerbare-computere/acer-aspire-156-e5-521/p/100181448?point=4&event=32%26amp%3bfacetString%3dprice%3a2.000+-+2.999&pp= Den burde snildt kunne opfylde dine behov.

Skal det være endnu billigere, kunne noget som http://www.demo-vare.dk/produkt/hp-15-g030/ være et godt bud. Den er faktisk en del bedre, selv om den kun koster 2.600,-

Kan se de har skrevet den ikke duer til computerspil på siden, men det indbyggede graffikkort på processoren er faktisk fint nok til ældre spil. Og hvad angår browserspil, så er det jo kun din internethastighed der sætter begrænsningen :)
Avatar billede Tuface Nybegynder
13. januar 2015 - 14:29 #6
Jeg kan anbefale en brugt Lenovo T420s fra Refurb.

Skærm    14.1'' Wide
Skærm opløsning    1440 x 900
Processor hastighed    2.4 GHz
Processor    Intel Core i5-520M
RAM    4 GB
RAM Type/Hastighed    DDR3 1066mhz. (PC8500)
Harddisk    80 GB
Harddrive Type/Hastighed    Solid State Drive ( SSD)
Optisk drev    DVD-RW (DVD-brænder)
Grafikkort    Intel 5700MHD
Wifi/trådløst netværkskort    Intel® 802.11a/b/g/n
Fingerprint Reader    Ja
Bluetooth    Ja
Tastatur    Dansk tastatur

http://www.refurb.dk/products/10096-ibm-lenovo-brugt-thinkpad-t410s-brbar-kun-2999kr-billigst.aspx

Den holder sig under de DKK 3000,-.

Disclaimer. For ikke at blive beskyldt for at lave skjult reklame, vil jeg nævne at jeg arbejder hos Refurb, som indkøber/IT broker... så min anbefaling kan være farvet.

Det er samme model jeg bruger på kontoret, sammen med docking station og 2 skærme.