To kedelige grå bygninger i den skotske by Glasgow fik 70.000 liter maling lige i spanden, da Sony begyndte optagelserne til ny reklamefilm.
250 mand optog i ti dage, og der blev brugt 5.000 detonatorer til de mange farveeksplosioner.
De fandt både sted inden- og udenfor bygningerne, der blev fuldkommen plasket til. Formålet med reklamefilmen er at skabe opmærksomhed omkring Sonys højtopløste serie af LCD-tv ved navn BRAVIA.
Tidligere har Sony lavet reklamefilmen "Balls", som også var stort sat op, og her hoppede tusindvis af kulørte hoppebolde ned ad gaderne i San Francisco. Den reklame blev parodieret mange steder på nettet, læs mere her og her.
Sony håber, at den nye reklame får ligeså stor opmærksomhed som den forrige, og derfor har Sony lagt en del rå-materiale ud på websiden www.bravia-advert.com, hvor man også kan finde podcast og andet indhold. Det er også muligt at kommunikere med Sony via websiden.
Du kan se reklamefilmen for "Balls" her.
Spørgsmålet er bare, hvor lang tid der går, før den bliver parodieret?