70.000 liter maling sprængt i luften

Der er ingen grænser for, hvad man kan finde på for at skabe omtale af et produkt. Sony sprængte 70.000 liter maling i luften i Glasgow.

To kedelige grå bygninger i den skotske by Glasgow fik 70.000 liter maling lige i spanden, da Sony begyndte optagelserne til ny reklamefilm.

250 mand optog i ti dage, og der blev brugt 5.000 detonatorer til de mange farveeksplosioner.

De fandt både sted inden- og udenfor bygningerne, der blev fuldkommen plasket til. Formålet med reklamefilmen er at skabe opmærksomhed omkring Sonys højtopløste serie af LCD-tv ved navn BRAVIA.

Tidligere har Sony lavet reklamefilmen "Balls", som også var stort sat op, og her hoppede tusindvis af kulørte hoppebolde ned ad gaderne i San Francisco. Den reklame blev parodieret mange steder på nettet, læs mere her og her.

Sony håber, at den nye reklame får ligeså stor opmærksomhed som den forrige, og derfor har Sony lagt en del rå-materiale ud på websiden www.bravia-advert.com, hvor man også kan finde podcast og andet indhold. Det er også muligt at kommunikere med Sony via websiden.

Du kan se reklamefilmen for "Balls" her.

Spørgsmålet er bare, hvor lang tid der går, før den bliver parodieret?




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere