Dell, der sælger direkte over telefon og nettet, har altid holdt på at, de aldrig vil kunne tjene penge på at have butikker.
Men Dells direkte model har visse begrænsninger, da firmaet sælger mange produkter, kunder gerne vil se inden de køber dem. For eksempel store fladskærmsfjernsyn og bærbare pc'er.
Hvad angår bærbare har Dells største rival HP haft en større vækst end Dell. HP, der sælger både direkte som Dell, men også gennem forhandlere, mener at blandingen af salgskanaler er en stor fordel fordi, at kunderne får mulighed for at teste produkterne.
Dell vil dog ikke ændre på sin produktionsmetode, hvor alle produkter først fremstilles, når kunden har bestilt produktet.
Det betyder, at man kun kan se og prøve produkterne i Dell-butikken, og der er ikke mulighed for at gå derfra med produkterne under armene, fortæller det engelske magasin PC Pro.
Måske har verdens største pc-fabrikant også skelet til Apples succes med at sælge for over en milliard dollar i kvartalet fra deres mere end 100 Apple-butikker.
Om Dells nye butikker får samme gennemslagskraft som Apples butikker, må tiden vise. Det er dog tvivlsomt, om Dell kan lave en ligeså imponerende butik, som den Apple åbnede på Fifth Avenue i New York denne weekend.
Butikken, der er udført som en glaskube fik store mængder af besøgende, der var endda en, der friede under åbningen og masser af kendisser kiggede forbi. Blandt andet James Woods, Kevin Bacon (som købte seks computere), Julianne Moore, Kanye West, Spike Lee, JZ, Beyoncé, Drew Barrymore, Harry Connick Jr. og Matthew Modine fortæller PC Pro.