Mærsk Data: Vil lære at spise pizza og drikke cola

På få uger agter Mærsk Data at få fat i 50 unge webudviklere med radiospots og kæmpereklamer. - De kan lære os at spise pizza og drikke cola. Vi kan lære dem at binde et slips, siger en afdelingschef i firmaet.

Af Kim Elmose, IDG Online

Som alle andre softwarevirksomheder i landet mangler Mærsk Data webudviklere - og koncernen med det seriøse og lidt konservative image indledte derfor i dag en veritabel charmeoffensiv, der i løbet af få uger skal skaffe 50 unge med web-erfaring til firmaet. Det skriver Børsen Online.

Øjensynlig vil Mærsk Data gerne vise de unge folk, at virksomheden er "oppe på beatet", "nede med the gang" eller hvad det hedder på slangsprog i den hiphop-kultur, som firmaet åbenbart forbinder unge webudviklere med. Midlet er radioreklamer i The Voice og Uptown samt uddeling af chokoladefrøer og smarte postkort til de unge.

Tonen er nødvendig for at signalere, at Mærsk Data er klar til at tage imod de unge - om end deres kultur er en anden end firmaets kultur.
Som afdelingschef Palle Birkelund Pedersen forklarer:

- Vi er klar over, at de tilhører en anden kultur end den, de nok forbinder med Mærsk Data. Men vi er klar til at gå i dialog med de nye webkulturer. De kan lære os at spise pizza og drikke cola. Vi kan lære dem at binde et slips, siger han.

Et tredje middel til at tiltrække unges opmærksomhed er et 1200 kvadratmeter stort banner på firmaets nye hovedsæde på den tidligere Galle & Jessen grund. Mærsk Data har blandt andet brug for webudviklerne til at løse en stor opgave for containerrederiet Maersk Sealand.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren