Fjernsynet bliver i de kommende år endnu en adgang til internettet igennem set-top-bokse, direkte via ethernet eller via bluray-afspilleren.
Det viser en af tendenserne på verdens største forbrugerelektronik-messe, Consumer Eletronics Show (CES) i Las Vegas, som løber af stablen i disse dage.
Forbrugerelektronikbranchen mener selv, at cirka halvdelen af alle solgte tv i USA vil kunne gå på nettet om tre år.
Det skriver Financial Times.
App stores rykker ind på tv'et
Med netudviklingen i husalteret følger også andre tendenser.
Blandt andet vil der i kølvandet på de nye internetfjernsyn også følge titusindvis af applikationer, som vi kender det fra de myriader af smarte mobiltelefoner, der har fundet vej til forbrugernes lommer i de seneste år.
Markedet for tv-applikationer vil givetvis på samme måde åbne sig som det stigende antal mobilsupermarkeder kendt som applikationsbutikker - eller app stores.
Udviklingen betyder, at filmstreaming-tjenesterne Netflix og Vudu slikker sig om munden med udsigt til at kunne levere applikationer til film, sociale netværkstjenester som Twitter og nyhedstjenester.
Leverandørerne vil med deres set-top-boks kunne levere widgets, som gør tv-seerne i stand til at spille spil, være på nettet, se Youtube-videoer eller, hvad man nu ellers kan finde på af underholdning foran fjernsynet.
Tv-producenter som Sony, LG, Samsung og Vizio oplyser, at de i de seneste par år samlet set har fået downloadet 4.000 udgaver af deres udviklerværktøjer.
Yahoo prøver at komme på skærmen
Apples mobilforretning, App Store, har haft succes med at bygge et community op omkring applikationsudviklingen for derefter at kunne sælge programmerne i en 70-30 forretningsmodel, hvor størstedelen af salget går til udvikleren, mens 30 procent går til Apple.
Den forretningsidé har søgegiganten Yahoo også afluret, og vil kopiere tricket med sin kommende wigdet-platform.
Yahoos forsøg på at slå igennem på tv-markedet vil blive annonceret på forbrugerelektronik-konferencen i morgen.