Microsoft sætter reklame-bureauet Razorfish til salg, efter selskabet har været Microsofts ejendom i blot et par år, skriver Financial Times.
Microsoft overtog nemlig selskabet, der dengang hed Avenue A Razorfish, sammen med aQuantive, som Microsoft købte for 34 milliarder kroner i 2007.
Ifølge Financial Times vurderer en analytiker Razorfish til at være mellem 3,2 milliarder og 3,7 milliarder kroner værd. Selskabet omsatte sidste år for godt 2,1 milliarder kroner.
Grunden til, at Microsoft vil sætte selskabet til salg nu, er ifølge Financial Times, at man ifølge amerikansk lov bliver begunstiget skattemæssigt, hvis man venter i to år med at sælge et overtaget selskab.
Fordelen for Microsoft er endvidere, at Razorfish er blevet beskyldt for at have en interesse-konflikt med Microsoft Advetising, der sælger annonce-teknologier til Razorfish' konkurrenter.
Razorfish har 2.000 medarbejdere og er dermed en af de absolut største digitale annonce-bureauer. Selskabets kunder inkluderer Audi og Nike.