Artikel top billede

Rikke Akselbo Holm, fuldmægtig i It- og Telestyrelsen, arbejder på det nye "Bedst på Nettet"-koncept. I løbet af næste uge vil hun tage på rundtur i landet for at holde workshops omkring det nye koncept. Fotokilde: IT- og Telestyrelsen

Bedst på Nettet 8.0 - nu i nye klæder

IT- og Telestyrelsen sadler om, når det gælder "Bedst på Nettet-"konkurrencen.

Lille spejl på væggen der, hvem er bedst på nettet her?

I de sidste otte år har IT- og Telestyrelsen bestemt det egenrådigt, men i fremtiden skal det i langt højere grad være op til de offentlige institutioner selv at finde ud af, hvordan de skal vurderes.

IT- og Telestyrelsen lancerer derfor et nyt koncept for konkurrencen "Bedst på Nettet", hvor der fremover skal vurderes på tre parametre:

- En selvevaluering, hvor de offentlige institutioner selv skal vurdere deres udnyttelse af de digitale services, de giver deres brugere.

- En brugervurdering, hvor den offentlige institution får tilknyttet en online brugerundersøgelse, som IT- og Telestyrelsen stiller gratis tilrådighed.

- Et vurderingsgrundlag som IT- og Telestyrelsen har gjort de tidligere år.

Fornyelse en nødvendighed

Rikke Akselbo Holm, fuldmægtig i IT- og Telestyrelsen, mener, at det nye koncept fra IT- og Telestyrelsen er nødvendigt for at forny og forbedre Bedst på Nettet, så det fortsat er drivkraft i udviklingen af den digitale forvaltning og borgerbetjening.

"Hvor vi før har fokuseret rigtig meget på selve netstedet, så vil vi nu lægge mere vægt på helheden af de digitale services, som den enkelte offentlige institution tilbyder borgerne," siger Rikke Akselbo Holm.

"Derfor ser vi gerne, at de offentlige institutioner evaluerer sig selv og kigger indad og vurderer, om de nu laver deres digitale services på en rigtig måde i forhold til deres egne borgere," siger hun.

Fra værst til bedst på nettet

Der har tidligere været kritik af Bedst på Nettet-konkurrencen fra de offentlige institutioner, der har været vurderet.

Men nu håber nogle af dem, der tidligere fik en dårlig bedømmelse, at de kan vinde konkurrencen.

"Vi har haft meget mere fokus på, hvad vores kunder efterspørger, og hvad det så er, vi i sidste ende skal levere," siger Michael Lehmann, webmanager i ATP.

"Vi har mange forskellige kunder og mange forskellige ordninger, som vi skal håndtere på vores digitale platform. Derfor har vi også opbygget en række forskellige løsninger, der målretter sig kunden. Generelt er vi blevet noget mere professionelle i vores digitale borgerservice siden 2007."




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere