Dansk Internet Register - for erhvervsdeltagere er igen begyndt at sende fakturaer og opkrævninger ud til danske virksomheder.
Det lange navn dækker over et tysk-ejet domæne, der forsøger at lokke 21.000 kroner ud af danske firmaer.
Det tyske selskab, der står bag - Deutscher Addressdienst - har tidligere været ude med riven for at skovle danske virksomheder ind til deres noget ukendte webside.
Computerworld har kendskab til en række tilfælde, hvor danske erhvervsdrivende har modtaget breve fra det tyske register.
Skarp advarsel
Det er ellers blot et år siden, at Forbrugerombudsmanden en skarp advarsel omk det tyske selskab.
Det gjorde Forbrugeombudsmanden på baggrund af tidligere henvendelser fra danske virksomheder, der spørger til Deutscher Addressdienst.
"Vi advarede allerede tilbage i 2007 mod det tyske internetfirma. Her skrev vi en pressemeddelelse, hvor vi opfordrede danske virksomheder til grundigt at vurdere, om der var et behov for at binde sig i en længere årrække," siger Birgitte Wested, fuldmægtig under Forbrugerombudsmanden.
"Man skal som virksomhed være kritisk og spørge sig selv, om man har behov for at registrere sig på det tyske firmas hjemmeside. Og virksomhederne skal være på vagt over, hvad de underskriver."
Tre-årig bunden kontrakt
Annoncerne hos det tyske firma koster 958 euro om året - eller lidt over 7.100 kroner.
Samtidig binder man sig op på en tre-årig periode, så det samlet set kommer til at koste over 21.000 kroner for en dansk virksomhed at registrere sig på siden www.dansk-internet-register.com.
Forbrugerombudsmand fastholder advarsel
"Det er gratis for virksomhederne selv at ændre deres oplysninger på vores hjemmeside," fortæller Anna Brana, en ansat i Deutscher Addressdienst.
"Det er kun på www.dansk-internet-register.com, at ens oplysninger kommer frem. Vi har ikke noget samarbejde med andre reklamebureauer. Ydermere kan man tilføje tre søgeord til sin profil på vores hjemmeside."
Da Computerworld spørger, hvordan Deutscher Addressdienst forholder sig til Forbrugerombudsmandens advarsel, afslutter Anna Brana imidlertid samtalen.
Forbrugerombudsmanden rettede i 2007 en henvendelse omkring forretningsforholdene til det tyske selskab, men fik ikke svar fra selskabet.
Deutscher Addressdienst vil ikke over for Computerworld forholde sig til advarslen fra Forbrugerombudsmanden.
Svært at gøre noget imod udenlandsk firma
Det kan imidlertid være svært for Forbrugerombudsmanden at gøre noget imod det tyske selskab.
"Det er umiddelbart svært at gøre noget ved det tyske selskabs koncept her og nu. Men vi fastholder vores tidligere advarsel om selskabet og pointerer kraftigt, at man som virksomhed skal være påpasselig med, hvad man køber af annoncetjenester med bindende underskrift," siger Birgitte Wested fra Forbrugerombudsmanden.
Sidste år vurderede Håndværksrådet, at danske virksomheder i alt havde lagt 80 millioner kroner i det tyske selskab.