December 2005: eIndkomstregisteret påbegyndes, Skatteministeriet får tilsagn fra Folketinget. I første omgang bevilliger politikerne 30,8 millioner kroner til projektet, som virksomhederne skal begynde at indberette til fra et tidspunkt mellem midten af 2006 og udgangen af 2007.
Januar 2006: Loven om eIndkomst bliver vedtaget i Folketinget.
August 2006: Skatteministeren må vende tilbage til Folketinget med en ekstraregning. Udgifterne blev undervurderet og er nu mere end tredoblet til cirka 94 millioner kroner. Udgifterne tilskrives blandt andet større ændringer end forventet i eksisterende systemer. Ny idriftsættelsesdato af systemet er 1. januar 2008.
Oktober 2007: Endnu en gang må Skatteministeriet gå til Folketingets finansudvalg. Nu er den samlede udgift vokset til cirka 159 millioner kroner. Den seneste vækst i udgifter tilskrives klarlægning af udgifter, udvidelser af funktioner i systemet og større kompleksitet i systemet.
Januar 2008: Registeret sættes i drift.
November 2008: 10.000 danske virksomheder er endnu ikke koblet korrekt på systemet. Det betyder, at en del virksomheder indberetter skatteoplysninger med fejl i til registeret.
Februar 2009: Skats tidsfrist for at have nedbragt antallet af fejlbehæftede indberetninger til en halv procent.
Status
Endelig pris: 159 millioner kroner
Oprindeligt estimat: Cirka 31 millioner kroner
Overskridelse: Cirka 413 procent
Forsinkelse: Cirka et år