4,9 milliarder kroner. Det var underskuddet i Motorolas mobildivision, da selskabet i dag præsenterede regnskabet for årets tredje kvartal. Salget af selskabets telefoner ligger 31 procent dårligere end samme kvartal året før.
Virksomheden har siden lanceringen af modellen Razr i 2004 haft svært ved at præsentere en ny telefon med den tilnærmelsesvis samme appel til forbrugerne.
Motorolas øverste chef, Sanjay Jha, erkender også problemet. Wall Street Journal har tidligere skrevet, at topchefen har fortalt medarbejdere i virksomheden, at han ikke engang kan overtale sin kone til at bruge en Motorola-telefon.
Mobilproducenten sendte i alt 25,4 millioner mobiltelefoner på markedet i årets tredje kvartal. Dermed taber selskabet 193 kroner per solgt mobilenhed.
Den samlede Motorola-koncern havde et underskud på 2,3 milliarder kroner i årets tredje kvartal, mens resultatet for hele året indtil nu lyder på minus 3,4 milliarder kroner.