Det tidligere Debitel, som i dag hedder Call me, sælger ud af sin VoIP-forretning. Firstcom overtager kunderne.
Call me, der ændrede navn tilbage i januar, er ejet af svensk-finske TeliaSonera, og har omkring 450.000 kunder.
"Vi frasælger vores VoIP-forretning til Firstcom for at fokusere på mobiltelefoni. I den forbindelse har det været vigtigt for os at sikre, at vores nu tidligere IP-telefonikunder også fremover får en god service. Derfor har vi valgt at sælge til Firstcom," lyder begrundelsen fra administrerende direktør i CallMe, Søren Abildgaard.
Med salget af VoIP-telefonien overtager Firstcom 2.500 aktive abonnenter og udstyr.
Let skifte
Firstcom, der tidligere gik under navnet Dansk Erhvervs-Telefoni, har med købet styrket sin position på markedet for VoIP til erhvervslivet.
Og selve ejerskiftet bliver ifølge Firstcom ikke det store problem rent teknologisk.
”Ligesom Call me, tilbyder vi hosted IP-telefoni, og vores kunder har endda den samme type IP-telefoner. Så vi forventer en forholdsvis uproblematisk overtagelse af de nye abonnenter,” siger Mikkel Munksgaard, der er administrerende direktør i Firstcom.
De to selskaber har ikke oplyst, hvilken pris Call me har fået for sin VoIP-forretning.