Ved du, hvilke data, du skal beskytte?

Når det handler om at sikre virksomhedens informationer, er mange firmaer usikre på, hvilke data, der skal beskyttes.

Computerworld News Service: Det er de færreste firmaer, der kender omkostningerne ved ikke at sikre deres data.

Det viser en undersøgelse gennemført af AIIM-The ECM Association.

Når de blev spurgt om, hvad den væsentligste årsag til at sikre data var, svarede de fleste af respondenterne, at risikominimering var hovedårsagen.

Som nummer to kom regelmæssig vedligeholdelsesprocedurer, virksomhedens it-sikkerhedspolitik, e-discovery og bekymring over retslige forhold.

28 procent vidste ikke, hvilke af deres data, der krævede særlig kontrol for at sikre dets validitet og sikkerhed.

40 procent svarede, at de ikke havde nogen idé om, hvorvidt der havde været forsøg på uretsmæssig adgang til de beskyttede data indenfor de seneste to år.

41 procent vidste ikke, om der utilsigtet var blevet uploadet eller slettet data.

Naiv tilgang

"Der er nærmest en modstand mod at bruge tid og penge på data-beskyttelse, fordi der er et naivt håb om, at hvis ingen opdager det, så behøver vi ikke bekymre os om det," siger Carl Frappaolo, vicepræsident i AIIM Market Intelligence og forfatter af rapporten.

AIIM er en professionel organisation, der leverer markedsanalyser af, og tilbyder uddannelse om, indholds-beskyttelses-teknologier og praksis på området.

Respondenterne svarede også, at de fandt det udfordrende, at lave et case-studie af deres indsats indenfor indholdsbeskyttelse.

Kun få sagde, at de krævede en investeringsafkast-analyse (ROI), når de skulle iværksætte data-beskyttelses-initiativer. 75 af de, der foretog en analyse af investeringsafkastet, fik ikke et acceptabelt afkast.

Carl Frappaolo siger, at det skyldes, at de fleste firmaer har store problemer med at beregne omkostningerne. Som en undtagelse, nævner han et firma, han arbejdede sammen med.

"En dag fandt en fra ledelsen ud af, at der var omkostninger for over en million dollars til konsulenter, der hjalp med e-discovery.

Det fik dem til at indse, at de økonomisk kunne forsvare indkøbet af ny software. Det er ikke alle, der er så heldige, at de opdager den slags," siger Carl Frappaolo.

Rapporten kan downloades her.

Oversat af Bo Madsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren