Kunderne er så utilfredse med det norske teleselskab Easytel, at flere af dem har meldt selskabet til politiet. Det skriver den norske nyhedstjeneste mobilen.no.
Computerworld skrev om Easytel tilbage i januar i år, hvor selskabet, der skulle blive Norges tredjestørste mobilselskab, i stedet gik konkurs.
TM Telecom købte konkursboet den 25. januar, og nu har virksomheden igen gang i forretningerne.
Tossede kunder
Både Forbruker.no og Bergens Tidende har de seneste dage fortalt historier om utilfredse telekunder, som er blevet så tossede på Easytel, at de har meldt selskabet til politiet. Baggrunden for, at et ægtepar i Bergen har politianmeldt firmaet er, at Easytel gentagne gange har fejlfaktureret ægteparret.
Easytel skyder selv skylden for fejlfaktureringerne på det selskab, der har ansvaret for at sende regninger ud til teleselskabets kunder.
"Det er en menneskelig fejl, der ligger bag, at en række af vores kunder er afkrævet for mange penge," siger daglig leder i Easytel, Jonny Svensson, til Bergens Tidende.
Nummer 4.000 i køen
Andre af kunderne er sure over, at det er stort set umuligt at komme igennem på telefonen til Easytel. For eksempel fortalte en kunde til avisen, at da han ringede til Easytel sidste fredag, blev det oplyst, at han var nummer 4.000 i køen.
Som om det ikke var nok, er det ifølge de norske medier også umuligt at få Easytel til at svare på elektroniske henvendelser i form af e-mail.